دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

عاقبتِ سارق طمعکار

یک سارق جوان می‌گوید: من برای اینکه بتوانم خرج مادر و خواهرم را دربیاورم، به سرقت روی آوردم و فکر می‌کردم می‌توانم پولدار شوم. من به خاطر طمعی که داشتم، می‌خواستم یک‌شبه ره صد ساله را بروم.
کد خبر: ۳۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 05November 2018

می‌خواستم یک شبه ره صد ساله را برومبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، یکی از مهم‌ترین عوامل برای پیشرفت هر جامعه‌ای امنیت است و امنیت و نظم می‌تواند در نشاط اجتماعی تاثیرگذار باشد.

بر این اساس، پلیس تهران بزرگ با استفاده از ظرفیت تمامی کلانتری‌ها با اجرای طرح‌های «رعد» به دنبال برقراری امنیت است. طبق آمار‌های ارائه شده، جرائم خشن و تجاوز به عنف، با تلاش‌های پلیس کاهش یافته است.

بنا بر این گزارش، یکی از موضوعاتی که با افزایش قیمت موبایل در تهران رخ داد، افزایش سرقت‌های خرد بود. پلیس برای جلوگیری از افزایش سرقت‌های خرد، فعالیت‌های خود را گسترش داده و در طرح رعد 17، 650 سارق و مالخر را دستگیر کرده است.

در جریان اجرای این طرح، مجرمی دستگیر شد که کارش سرقت گوشی بود و به گفته خودش تا کنون 20 فقره سرقت داشته است.

این سارق جوان در خصوص شگرد خود می‌گوید با استفاده از ترافیک و غفلت سرنشینان خودرو هنگامی که شیشه ماشین پایین و شخص در حال کارکردن با گوشی بود در زمان کوتاهی موبایل را سرقت می‌کردم. در بعضی از مواقع هم وقتی که شخص مقاومت می‌کرد با قمه به او ضربه می‌زدم.

وی درباره دلیل روی آوردن خود به اعمال خلاف می‌گوید: زمانی که در بازار کار می‌کردم با شخصی آشنا شدم و او راه و روش این کار را به من یاد داد. آن شخص می‎گفت با دو یا سه بار سرقت می‌توانی پولدار شوی. من برای اینکه بتوانم خرج مادر و خواهرم را در بیاورم، به سرقت روی آوردم و فکر می‌کردم که می‌توانم پولدار شوم. من به خاطر طمعی که داشتم، می‌خواستم یک‌شبه ره صد ساله را بروم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار