سرلشکر جعفری در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان:

تاثیر مخرب انتشار اخبار توانمندی‌های نظامی ایران بر سربازان آمریکایی

فرمانده کل سپاه خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ! هرگز ایران را تهدید نکن؛ زیرا هنوز ناله‌های پر از وحشت نظامیان آمریکایی در طبس و ناله‌های از سر ترس ملوانان شما و دوستان انگلیسی‌تان در آب‌های خلیج‌فارس شنیدنی است.
کد خبر: ۳۱۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ - 04November 2018

جعفریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه روز یکشنبه در مراسم راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان با اشاره به اینکه حوادث مهمی در طول تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده است، اظهار داشت: تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پر از چنین روز‌هایی است که در آن شاهد پیروزی‌ها و نصرت‌های الهی و نیز وقایع شگفت‌انگیز متعددی هستیم که با اندکی تامل می‌توانیم دست خدا را در همه این پیروزی‌ها ببینیم.

وی افزود: در این تاریخ پر افتخار با روز‌های سرنوشت سازی از جمله ۱۳ آبان، ۱۲ فروردین، ۲۲ بهمن و سوم خرداد و نیز دیگر روز‌ها مواجه می‌شویم؛ روز‌های بزرگی که نتایج آن به نفع ملت ایران رقم خورده است.

سردار جعفری ادامه داد: دانشجویان ما که انقلاب و نظام بویژه رهبر معظم انقلاب به آن‌ها این‌همه دل بسته‌اند، شبیه حرکتی را که دانشجویان پیرو خط امام انجام دادند، باید برای اثبات کارآمدی نظام و حل مشکلات اقتصادی و ابعاد دیگر انجام دهند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: در ۱۳ آبان سه حادثه مهم و تاریخی رخ داده که نشان‌دهنده قداست این روز و بیانگر چالش‌های عمیق و مستمر ملت ایران با آمریکاست.

وی ادامه داد: اولین واقعه در این روز مربوط به ۱۳ آبان ۱۳۴۳ می‌شود؛ روزی که شاه ملعون با دستور مستشاران و دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در لانه جاسوسی و برای مخفی کردن ندای حق‌طلبی امام خمینی (ره)، ایشان را به ترکیه تبعید کرد، اما بعد از ۱۵ سال در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ جهان شاهد خفت و خواری آمریکایی‌ها بود.

سرلشکر جعفری افزود: دومین واقعه در این روز مربوط به ۱۳ آبان ۱۳۵۷ است؛ روزی که تعداد زیادی از دانش آموزان در دانشگاه تهران به دلیل اعتراض و راهپیمایی علیه رژیم منحوس پهلوی با دستور شاه و توسط عوامل این رژیم به شهادت رسیدند.

فرمانده کل سپاه سومین واقعه در این روز را مربوط به ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانست و گفت: در آن روز‌های منتهی به این تاریخ شاهد استقرار دولت موقت لیبرال هستیم؛ با استقرار این دولت، آمریکا به دنبال آن بود تا به واسطه ارتباط‌گیری با آن‌ها انقلاب را به انحراف بکشاند.

وی افزود: دانشجویان پیرو خط امام در دانشگاه‌ها که تحمل چنین حرکت خطرناکی را نداشتند، با حرکت خودجوش و مردمی تصمیم گرفتند به صورت محدود از چند دانشگاه طراز اول تهران حرکتی را به سمت لانه جاسوسی آمریکا انجام دهند؛ از این رو تظاهراتی ضد آمریکایی را از دانشگاه تهران آغاز کردند.

سردار جعفری تصریح کرد: وقتی جمعیت مقابل لانه جاسوسی آمریکا رسید، با جوی که در میان تجمع‌کنندگان مقابل لانه جاسوسی ایجاد شد، حرکت برای تسخیر لانه جاسوسی به صورت خودجوش جلوه یافت، در حالی که طرح حمله به لانه جاسوسی از قبل توسط دانشجویان برنامه ریزی شده بود.

ادامه حضور آمریکا در لانه جاسوسی می‌توانست کار انقلاب را در همان دهه ۶۰ تمام کند

فرمانده کل سپاه ادامه داد: وقتی لانه جاسوسی تسخیر شد و این اقدام به تایید امام (ره)‌ رسید، این حرکت دانشجویان تبدیل به انقلاب دوم شد. علت اینکه حرکت دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم نام گرفت، این بود که اگر آمریکایی‌ها در این لانه جاسوسی باقی می‌ماندند، انقلاب اسلامی عمر ۴۰ ساله پیدا نمی‌کرد و در همان دهه ۶۰ کارش تمام می‌شد.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها در آن زمان با برخی از مسئولان ما ارتباط برقرار کرده بودند و البته برخی هم از روی سادگی و یا انحراف در تفکرات خود فکر می‌کردند که با رابطه با آمریکا به جایی می‌رسند و در جایگاه قدرت باقی می‌مانند؛ اما این حرکت خطرناک با اشغال لانه جاسوسی و دستگیری جاسوسان خاتمه یافت.

سردار جعفری تاکید کرد: لذا از آن تاریخ به بعد در ایران اسلامی، چون دیپلمات آمریکایی جاسوس یا لانه جاسوسی‌ای که بتوانند در آنجا علیه انقلاب اسلامی توطئه و برنامه ریزی کنند، وجود نداشت، شاهد پیشرفت در کشور بودیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه با طرح این سوال که چرا ۱۳ آبان اهمیت دارد، عنوان کرد: ۱۳ آبان روز فرو ریختن هیمنه سلطه آمریکا و استکبار جهانی در سراسر دنیا و نماد مبارزه با استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جهانخوار است.

وی یادآور شد: اگر بساط لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸ جمع نمی‌شد، انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی عمر خود نمی‌رسید و با حمایت مستقیم آمریکا از لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها، همان دهه ۶۰ انقلاب اسلامی با شکست مواجه می‌شد؛ این نکته‌ای قابل تامل برای کسانی است که امروز مشتاق مذاکره با آمریکا هستند.

سرلشکر جعفری افزود: برخی از مسئولان به ظاهر انقلابی ما در آن زمان از تسخیر لانه جاسوسی به وحشت افتاده بودند و از ادامه وضعیت بوجود آمده، اظهار نگرانی می‌کردند و حتی توصیه می‌کردند گروگان‌ها آزاد شوند و آن‌ها به لانه جاسوسی بازگردند؛ البته برخی دیگر هم مکنونات قلبی خود را آن زمان درباره تقبیح اقدام دانشجویان ابراز نکردند، ولی بعد‌ها در بیانات آن‌ها این عمل دیده شد؛ تنها تعداد اندکی از مسئولان از جمله مقام معظم رهبری بودند که در آن زمان با حرکت انقلابی دانشجویان موافق بودند.

وی ادامه داد: تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گویای شکست‌های پی در پی آمریکا در ایران و منطقه است؛ لذا با یاری خدا و ایستادگی مردم، این آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی به همراه عملیات سنگین رسانه‌ای آن‌ها با شکست مواجه خواهد شد؛ البته باور این نکته قدری سخت است به خصوص با این فضای منفی که در داخل و خارج نسبت به آن دیده می‌شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همه ما کم و بیش تحت تاثیر جنگ روانی دشمن و عملیات روانی دشمن هستیم، گفت: به همین جهت باور اثبات شده قدرت پوشالی آن‌ها در چنین فضایی سخت است؛ اما اگر به اظهارات مسئولان و کارشناسان غربی و بویژه آمریکایی‌ توجه کنیم، باور این موضوع آسان می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال، مشاور سابق ترامپ می‌گوید که به دنبال انتخاباتی که در عراق انجام شد و رقابتی که میان ایران و آمریکا درباره آن روی داد، ایران در عراق سه بر صفر آمریکا را شکست داد؛ چون هر سه موقعیت عالی در عراق، اکنون در اردوگاه طرفداران ایران است.

تاثیر مخرب انتشار اخبار توانمندی‌های نظامی ایران بر سربازان آمریکایی

سرلشکر جعفری با بیان اینکه «چاک هگل» وزیر سابق آمریکا نیز تحریم‌های ایران را حماقت محض می‌داند، اظهار داشت: پنتاگون اخیرا ابلاغیه‌ای به واحد‌های نظامی خود در منطقه ارسال کرده است به این مضمون که از تهییج و نشر هرگونه اخبار در مورد توانمندی‌های نظامی ایران در بین سربازان آمریکایی جلوگیری شود تا تاثیر مخربی بر روحیه آن‌ها نداشته باشد.

وی با ذکر تعدادی از شکست‌های آمریکا، ادامه داد: آمریکایی‌ها در تمام برنامه ریزی‌هایی که در ایران علیه انقلاب اسلامی انجام دادند از جمله وقایع تیر ۷۸، فتنه ۸۸، حوادث دی ۹۶ و تابستان ۹۷ که البته‌ای مورد شکل نگرفت، با شکست مواجه شده‌اند.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها انواع نبرد‌ها را علیه ایران آزمودند، اما با شکست مواجه شدند، به همین جهت امروز تنها بر جنگ اقتصادی و جنگ روانی گسترده متمرکز شده‌اند، گفت: بررسی روند شکست‌های پی در پی آمریکا در برابر ایران و مقاومت اسلامی و نیز قدرت مردمی انقلاب اسلامی بیانگر آن است که توطئه آمریکا در تحریم اقتصادی ایران با عنایت خداوند و نیز مقابله آگاهانه مردم و مسئولان شکست خواهد خورد.

هنوز ناله‌های از سر ترس ملوانان آمریکایی و انگلیسی در آب‌های خلیج‌فارس شنیدنی است

وی در ادامه تصریح کرد: تجربه شکست‌های پی در پی آمریکا و پیروزی جبهه مقاومت اسلامی این است که راهبرد مقاومت تنها راه غلبه بر دشمنان محسوب می‌شود.

فرمانده کل سپاه در جمله‌ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا هم عنوان کرد: ترامپ! هرگز ایران را تهدید نکن؛ زیرا هنوز ناله‌های پر از وحشت نظامیان آمریکایی در طبس و ناله‌های از سر ترس ملوانان شما و دوستان انگلیسی‌تان در آب‌های خلیج‌فارس شنیدنی است؛ خود بهتر می‌دانید که روزانه چه تعداد از کهنه‌سربازان شما در جامعه آمریکا از افسردگی و وحشتی که در جبهه‌های جنگ به آن‌ها دست داده است، دست به خودکشی می‌زنند؛ پس ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار