دفاع پرس از حاشیه راهپیمایی 13 آبان گزارش می دهد؛

نمایش موشک ذوالفقار تا حضور توریست‌های خارجی

حضور تعداد زیادی از توریست‌های خارجی برای دیدن راهیپمایی روز 13 آبان در کنار لانه جاسوسی آمریکا از حاشیه جالب امروز بود.
کد خبر: ۳۱۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ - 04November 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم یوم الله 13 آبان و گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز یکشنبه همزمان در سراسر کشور و در تهران با تجمع گروه های مختلف مردمی در نزدیکی لانه جاسوسی سابق آمریکا در حالی برگزار شد که طی روزهای اخیر بارها ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایران را با تحریم های جدید تهدید کرده است.

دانش آموزان دختر و پسر تهرانی از نقاط مختلف شهر به همراه جوانان دهه شصت در این راهپیمایی در کنار هم حضور یافتند.

پرچم های زرد رنگ «مرگ بر آمریکا» در دستان جوانان به اهتزاز درامد و ندای هیهات من الذله در سرتاسر خیابان طالقانی تهران محلی که سفارت سابق آمریکا به مرکز بسیج دانشجویی تبدیل شده است طنین انداز شد.

در سایه تحریم های ترامپ امروز فرصتی بود تا آن ها که 40 سال است با انقلاب اسلامی در پیچ های سهمگین و دره های پر فراز و نشیب روزگار همراه بوده اند بار دیگر فریاد بزنند که تهدیدهای آمریکایی در مقابل اراده 40 ساله ملت ایران راه به جایی نخواهد برد.

از حضور توریست‌های خارجی تا نمایش موشک ذوالفقار + تصاویر

گروه های مختلف دانش آموزی از انجمن های اسلامی تا تحکیم وحدت در طول مسیر با یونیفرم های متحدالشکل و پرچم های یک دست نگاه ها را به خود جلب می کردند.

ماکت بادی از موشک بالستیک ذوالفقار در دستان راهپیمایان قرار داشت. همچنین پلاکاردهای ممنوعیت مصادیق فرهنگ آمریکایی در میان جمعیت به چشم می خورد.

لانه جاسوسی سابق آمریکا که همواره یکی از جاذبه های توریستی برای گردشگرانی است که به تهران سفر می کنند، امروز تعداد توریست هایی که به راهپیمایی 13 آبان آمده بودند از سال های گذشته بیشتر بود، یکی از این توریست ها با دوربین خود از شعارهایی که به زبان انگلیسی نوشته ده بود تصویربرداری می کرد.

نمایشگاهی از تصاویر جنایات آمریکا و جنگ های این کشور علیه کشورهای بی گناه در سرتاسر جهان که در طول 100 سال اخیر صورت گرفته است در بخشی از خیابان طالقانی برپا بود.

از حضور توریست‌های خارجی تا نمایش موشک ذوالفقار + تصاویر

اجرای سرود توسط گروه سرود "نسیم قدر" بخشی از برنامه ی امروز بود. با توجه به پشت سرگذاشتن روز اربعین حسینی بارها مجری برنامه از راهپیمایان خواست در عهد دوباره ای با اباعبدالله دست های خود را بالا ببرند و ندای لبیک یا حسین را فریاد بزنند.

جمعی از فرزندان دختر و پسر شهدا با حضور در جایگاه بیانیه ای را از سوی هیئت فرزندان شهدای کشور به مناسبت روز 13 آبان قرائت کردند.

در ادامه مراسم سردار سرلشکر محمدعلی جعفری به سخنرانی در جمع راهپیمایان روز 13 آبان پرداخت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها