دستگیری سارق مأمورنما پس از 20 بار بازداشت+ تصویر متهم

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت سارق مأمورنمایی خبر داد که با استفاده از جعل عناوین مأموران انتظامی اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کرد.
کد خبر: ۳۱۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ - 04November 2018

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، با شکایت یکی از شهروندان از فردی که خودش را به عنوان مأمور پلیس معرفی کرده بود، پرونده‌ای با موضوع سرقت تحت پوشش مأمور تشکیل و برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت 1:30 بامداد مورخه 1397/07/12 با خودرو در خیابان فردوسی به سمت داروخانه در حال تردد بودم که فردی با یک دستگاه موتورسیکلت بنده را متوقف و اعلام کرد خودروی شما مشکوک است و باید تفتیش شود؛ این فرد پس از بازرسی خودرو و دیدن مدارک به من، گفت: خودرو را روشن کن تا به سمت اداره حرکت کنیم بنده که حیران و در شوک بودم از او توضیح خواستم که عنوان داشت هرچه در کارت عابربانکت داری به حساب من واریز و خودت رو خلاص کن.

وی افزود: من نیز که به علت تهیه داروهای مادرم عجله داشتم با اکراه به اتفاق این فرد به عابربانک مراجعه و مبلغ 550 هزار تومان به حساب وی کارت به کارت کردم که متهم پس از واریز پول به حسابش به سرعت از محل متواری شد.»

با انجام تحقیقات میدانی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته خیابان فردوسی تصاویر به دست آمده از متهم توسط شاکی شناسایی شد که کارآگاهان اداره پنجم با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته موفق به شناسایی این مجرم سابقه‌دار و حرفه‌ای شدند که بررسی سوابق وی نشان می‌دهد وی بیش از 20 بار به اتهام جعل عناوین و سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.

دستگیری سارق مأمورنما پس از 20 بار بازداشت +تصویر متهم

با شناسایی تصویر متهم از سوی مالباخته، کاراگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اقدام با شناسایی مخفیگاه وی در مورخه 1397/07/17 در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

متهم در اعترافات خود در رابطه با نحوه انتخاب سوژه‌های خود اذعان داشت: خودروهایی که اقدام به پخش موسیقی با صدای بلند می‌کردند یا خودروهایی را که بانوان همراه آنها حجاب مناسبی نداشتند انتخاب و به عنوان مأمور ضابط قضایی از آنها اخاذی می‌کرده است.

سرهنگ «احمد نجفی» معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب سرقت‌های مشابه، اعتراف صریح وی به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مأمور به صورت پیاده و با استفاده از موتورسیکلت مشکی رنگ در مناطق مختلف شهر تهران مخصوصاً مرکز این شهر و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی همچنین سایر شکات و مالباختگان، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران برای انتشار بدون پوشش تصاویر این متهم انجام شده است.

وی متذکر شد: از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهم شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها