رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

ارائه راه حل در حوزه کسب و کار مردم بهترین راهکار برای مقابله با استکبار است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: ارائه راه حل در حوزه کسب و کار مردم بهترین راهکار برای مقابله با استکبار و آمریکا است.
کد خبر: ۳۱۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲ - 04November 2018
ارائه راه حل در حوزه کسب و کار مردم بهترین راهکار برای مقابله با استکبار استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «مجتبی زارعی» رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد، از تشکیل کانون های استادی سازمان بسیج اساتید در ۷۰۰ نقطه کشور خبر داد و اظهار داشت: بسیج اساتید در تهران مسائل مهمی مانند تعلیم و تربیت، ترافیک و ... را در دستور کار قرار خواهند داد.
 
وی شمار جامعه بسیج اساتید کشور را ۳۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: یکی از کانون های دانشجویی با جمعی نخبگان، دیپلمات ها، استادان و حقوقدانان متن قوی و جامعی را درباره CFT تهیه و به شورای نگهبان ارائه کرده است.
 
زارعی خواهان بازکردن مسیر برای گفت و گوی بین نخبگان و دولت شد و گفت: ارائه راه حل در حوزه کسب و کار مردم بهترین راهکار برای مقابله با استکبار و آمریکا است.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ایجاد اندیشکده هایی توسط کانون بسیج اساتید در مناطق مختلف کشور را از جمله برنامه های فراروی بیان کرد.
 
این مسئول درباره دستاوردهای علمی و تحقیقاتی سازمان بسیج اساتید از ارائه بسته سیاستی علمی بدون نیش و کنایه حوزه اقتصادی به دولت خبر داد و اظهار داشت: حدود دو ماه صبر کردیم و پاسخی از سوی دولت دریافت نکردیم.
 
وی گفت: در این بسته راهکارهای خروج از وضعیت سه ماه قبل به دولت ارائه شد و پس از آنکه نتیجه نگرفتیم، تغییر و عزل چند وزیر را از رئیس جمهور مطالبه کردیم.
 
زراعی با عنوان اینکه بسیج اساتید در سیاست ورزی و کنشگری مستقل عمل می کند، اظهار داشت: بسیج اساتید حدود ۱۵ سال قدمت دارد و ادوار مختلفی را طی کرده است.
 
این مسئول افزود: سازمان بسیج اساتید در دوره اخیر به سمت تحول در مدیریت و نوسازی پیش رفته است و اجتماعی کردن علم و پژوهش در کشور را در دستور کار قرار داده است زیرا کشور به دانشگاه اجتماعی نیاز دارد.
 
وی عنوان کرد: دانشگاهی که در شهری وجود داشته باشد اما با شهر بیگانه باشد دلیلی برای وجودش نیست و دانشگاهها در حال حاضر از نسل حرکت آفرین و سوم به نسل های پیشرفته در حال حرکت است و باید مشکلی از مشکلات مردم را حل کند.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: در کنار اجتماعی کردن علم، تشکل اساتید باید برای کمک به مردم، راهکارهای علمی برای توسعه ارائه دهند زیرا دانشگاه باید تمدن ساز و تحول آفرین باشد.
 
زارعی با اظهار اینکه دانشگاه باید به کمک جامعه و کارگزاران بیاید، گفت: به عنوان نمونه محورهای توسعه در مازندارن باید شناسایی شود و محیط زیست از مولفه های توسعه در استان به شمار می رود.
 
وی با بیان اینکه نیازمند کار مشترک اساتید و رسانه ها هستیم تا رویکرد علم و دانشگاه را تبدیل به گفتمان غالب کنیم، افزود: وجود ۱۳ هزار فارغ التحصیل کشاورزی نشان می دهد که بین دانشگاه و سیاستگذاران امور مردم ارتباطی وجود ندارد.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اظهار اینکه سرفصل های آموزشی متناسب با زیست بوم مازندران طراحی و تعریف نشده است، گفت: اگر جنبش رسانه ای، دانشجویی و اساتید برای مطالبه عمومی خواسته ها و دغدغه های مردم شکل گیرد به اهداف خواهیم رسید.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ناشی از وجود گره علمی است، افزود: باید مشکلات موجود در جامعه با تعامل بین دانشگاه و جامعه رفع شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار