فرزندان خاشقچی: جنازه پدرمان را تحویل دهید!

فرزندان روزنامه‌نگار منتقد عربستانی که دوم اکتبر در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسید، تحویل جسد پدرشان را خواستار شده‌اند.
کد خبر: ۳۱۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ - 05November 2018

فرزندان خاشقچی: جنازه پدرمان را تحویل دهید!به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، فرزندان «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مقتول عربستانی، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» در واشنگتن، خواستار تحویل جسد پدرشان شده‌اند.

«صلاح» و «عبدالله» پدرشان را فردی «شجاع و سخادتمند» توصیف کردند و گفتند که از زمان ناپدید شدن و به قتل رسیدن پدرشان، هفته‌های پراندوهی را پشت سر گذاشته‌اند.

عبدالله خاشقچی (33 ساله) و برادرش، صلاح (35 ساله) در این مصاحبه گفت: «واقعا امیدواریم که تمامی حوادثی که برای پدرمان افتاد دردناک نبود و یا سریع بود و مرگ پدرمان در آرامش بود.»

مقامات ترکیه همچنان در پی کشف مکان دفن جسد جمال خاشقچی هستند، که توسط «تیم مرگ» 15 نفره‌ای به قتل رسید که از ریاض به استانبول آمده بودند. دفتر دادستانی کل تأکید کرده است که خاشقچی بعد از کشته شدن، قطعه‌قطعه شده است. روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز می‌گوید که کارشناسان بر این باورند که جسد این روزنامه‌نگار در اسید ذوب شده است. در حالی‌که یک منبع نزدیک به قصر پادشاهی در عربستان سعودی آگاهی از مکان دفن جسد این قربانی را رد کرده است.

صلاح گفت: «همه چیزی که می‌خواهیم این است که او را در (قبرستان) بقیع (در مدینه منوره) و در کنار بقیه اعضای خانواده‌اش دفن کنیم. در این‌باره با مقام‌های سعودی صحبت کرده‌ام و فقط امیدوارم که این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.»

مقام‌های سعودی روایت‌های مختلف و ضد و نقیضی درباره اتفاقات عارض‌شده به خاشقچی، بعد از ورودش به کنسولگری در استانبول، مطرح می‌کنند، ولی آنچه که فرزندان خاشقچی را می‌رنجاند دروغ‌هایی است که درباره پدرشان گفته می‌شود. عبدالله و صلاح می‌گویند که بنابه دلایل سیاسی برداشت‌های نادرستی در سطح بین‌المللی در مورد پدرشان شده است. صلاح گفت: «پدرم، فردی میانه‌رو بود. افراد زیادی هستند که تلاش می‌کنند میراث او را از آن خود کنند. متاسفانه برخی از آن‌ها این کار را از راه‌های سیاسی انجام می‌دهند که ما کاملا با آن مخالفیم. تحلیل‌های مختلفی مطرح می‌شود که ممکن است ما را از حقیقت دور کند.»

صلاح خاشقچی در واکنش به ادعا‌هایی مبنی بر وابسته بودن پدرش به گروه «اخوان‌المسلمین»، گفت: «آن تنها یک برچسب زدن بود. برچسب زدن کار آسانی است.

«محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی چند روز بعد از ناپدید شدن جمال خاشقچی با کاخ سفید تماس گرفته و این روزنامه‌نگار منتقد را یک اسلامگرای خطرناک توصیف کرده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، بن‌سلمان به «جارد کوشنر» داماد رئیس‌جمهوری آمریکا و «جان بولتون» معاون وی گفته است که خاشقچی وابسته به جماعت اخوان‌المسلمین بود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار