فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

تعهد پاکستان جهت به‌کارگیری مرزبانان درجه یک در مرز

فرمانده مرزبانی ناجا از تعهد پاکستان مبنی بر استقرار مرزبانان درجه یک در مرز مشترک با ایران خبر داد و گفت: همچنین مقرر شد این کشور اقدام به شناسایی امکان اختفا اشرار بپردازد.
کد خبر: ۳۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳ - 21October 2014

تعهد پاکستان جهت به‌کارگیری مرزبانان درجه یک در مرز

به گزارش خبرنگاری انتظامی دفاع پرس، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در دیداری که ساعتی پیش با سرلشکر اعجاز شاهد فرمانده مرزبانی ایالت بلوچستان پاکستان داشت، اظهار کرد: امروز طی دیداری که با فرماندهی مرزبانی ایالت بلوچستان داشتیم هماهنگی های خوبی انجام شد و مطالبات کشور ایران در این جلسه به طور کامل مطرح شد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی رابطه ایران و پاکستان، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد اشراری که بسیار ناچیز هستند در مرزهای مشترک ایجاد ناامنی کنند.

سردار رضایی با بیان این مطلب که ما سالانه قریب به سی شهید در منطقه مرزی تقدیم نظام می کنیم، تصریح کرد: عمده ی این شهدا در درگیری هایی مرزی در پاکستان به شهادت رسیده اند. امیدواریم با ارتقاء روابطمان دیگر شاهد این گونه اتفاقات نباشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد کشور پاکستان از مرزبان های درجه یک در مرزهای مشترک با ایران استفاده کند و اقدام به شناسایی مکان اختفا افراد شرور در خاک پاکستان شوند.

وی ادامه داد: من در این جلسه پیام فرزند شهیدی که اخیرا در درگیری های مرز سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده بود را به فرمانده مرزبانی ایالت بلوچستان رساندم و گفتم که این فرزند در ملاقاتی که با او داشتیم از ما پدرش را درخواست می کرد که اگر پاکستان در مرزهای مشترک با ایران بیشتر فعال باشد شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

سردار رضایی با بیان این مطلب که با صحبت های که در این دیدار داشتیم ارتباطات خوبی برقرار شد، گفت: مرزهای شرقی ما متاثر از تهدیدات مختلفی از جمله موادمخدر و شرارتهااست و ایران توانسته است بخش اعظمی از مرزهای سیستان و بلوچستان و مرزهای خراسان جنوبی را با ایجاد راه های مناسب و اضافه کردن پاسگاه ها و برجک ها، مرزهای کشور را در شرایط خوبی قرار دهند.

وی ادامه داد: منطقه زوارزه تنها منطقه ای در سیستان و بلوچستان است که در شرایط خوبی قرار ندارد. در صورتی که دولت بالغ بر صد میلیارد تومان اعتبار به این مجموعه اختصاص دهد مرزبانان ما می توانند در آنجا مستقر شوند و آن منطقه نیز در شرایط کاملا مناسبی قرار خواهد گرفت.

سردار رضایی تصریح کرد: فرماندهی مرزبانی ایالت بلوچستان این قول را به ما داد که با عملکردهای به موقع ما شاهد شرارت های که اخیرا صورت گرفته نباشید و این دیدار نقطه عطفی بود کار جدید و موثری صورت گرفت و آنها نیز اراده جدی برای مبارزه با اشرار دارند.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: سرلشکر شاهد به عنوان یک نظامی به ما قول همکاری کاملی را داد و بنا به اذعان وی این ناامنی ها به ضرر خودشان نیز تمام می شود.

سرلشکر اعجاز شاهد در ادامه این دیدار به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما با سردار رضایی جلسه خوبی در خصوص مسائل امنیتی مرزها داشتیم و من معتقدم اشرار متعلق به کشور خاصی نیستند و ما تمام سعی خود را می کنیم و با قاطعیت مقابله می کنیم.

وی در خصوص اقدامات پاکستان در مقابله با اشرار خاطرنشان کرد: نیروهای زیادی در خاک پاکستان در مناطق مرزی مستقر کرده ایم که با جدیت با اشرار مقابله می کنند و من به سردار رضایی اطمینان می دهم که به صورت مشترک با تروریست و اشرار مقابله خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی ایالت بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: ما در این جلسه در حل و فصل مسائلی که می توان مشکلات امنیتی را با آن حل کرد پرداختیم و من گفتم که تبادل اطلاعات در حل این مسئله بسیار اهمیت بالایی دارد که باید سریع تر انجام شود. وقتی اشرار به منطقه مرزی حمله می کنند اگر اطلاعات آن به موقع به ما داده نشود مرزبانان ما وقتی میرسند که اشرار متواری شده اند. اما اگر اطلاعات به موقع به ما برسد مطمئن باشید عرصه را برای اشرار تنگ خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار