مازندران غرق در سوگ رسول مهربانی‌ها و سبط اکبر

همزمان با ۲۸ ماه صفر مردم ولایت‌مدار استان مازندران با برپایی مراسم عزاداری در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها در عزا و ماتم رسول مهربانی‌ها و سبط اکبر به سوگ نشستند.
کد خبر: ۳۱۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ - 07November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، همزمان با 28 ماه صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مردم ولایت‌مدار استان مازندران با برپایی مراسم عزاداری در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها در عزا و ماتم رسول مهربانی‌ها و سبط اکبر به سوگ نشستند.
 
مردم علوی تبار استان که از روز و شب گذشته با بر افراشتن بیرق‌های عزا آماده برپایی آئین عزاداری در نقاط مختلف استان شدند با حضور پرشور در دسته جات عزاداری و آئین‌های سوگواری عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.
 
عاشقان خاندان اهل بیت (ع) در بسیاری از نقاط استان با پخت غذا و حلیم نذری از عزاداران و سینه زنان پذیرایی کردند. بسیاری از عاشقان و دلباختگان اهل بیت (ع) با حضور در منزل شهدا و بخصوص شهیدان مدافع حرم با اجرای سنت دیرینه پخت حلیم نذری، در مراسمی در سوگ خاندان اهل بیت (ع) بر سر و سینه زدند و پذیرای مهمانان عاشق رسول الله (ص) و خاندان مطهرش شدند.
 
این مراسم امشب و فردا نیز به مناسبت شهادت هشتمین خورشید آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن ابی طالب (ع) در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/  
نظر شما
پربیننده ها