رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا خبر داد

کلاهبردار "دلار سیاه" در دام پلیس گرفتار شد

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به دستگیری اخیر کلاهبردار "دلار سیاه"، گفت: اکیپی از پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا طی یک قرار ملاقات صوری، این کلاهبردار را به دام انداخت.
کد خبر: ۳۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ - 22October 2014

کلاهبردار

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ "ابراهیم رضایی نژاد" رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا  با اشاره به فعالیتهای کلاهبردارانه "دلار سیاه" توسط اتباع افریقایی، اظهار داشت: در 24 مهرماه سال جاری در پی تماس یکی از شهروندان تهرانی مبنی بر اینکه یک تبعه افریقایی قرار است با وی معامله دلار سیاه داشته باشد، موضوع در دستور کار پلیس مهاجرت و گذرنامه قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: با هماهنگیهای صورت گرفته، قرار ملاقات صوری در یکی از محلات جنوب تهران با این افراد گذاشته شد و طی آن، اکیپی از پلیس مهاجرت در محل حاضر و در نهایت موفق شد یک نفر از اتباع آفریقایی که مقادیر زیادی کاغذهای سفید و سیاه به عنوان دلار سیاه و ادوات جعل به همراه داشتند، را دستگیر کند.
 
به گفته رضایی نژاد در تحقیقات بعدی مشخص شد که اتباع فوق سه نفر بودند و دو نفر از آنان یک هفته قبل کشور را ترک کرده و نفر سوم یا همان جاعل اصلی پس از دستگیری به مقام قضائی معرفی شد.
 
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این فرد دارای سوءسابقه نبوده، تصریح کرد: البته از مدت اعتبار حضور متهم این پرونده، 15 روز گذشته و اقامت غیر قانونی داشته است.

رضایی نژاد در خصوص شهروند تهرانی که این موضوع را به پلیس اطلاع رسانی کرده بود، نیز گفت: این فرد سال گذشته نیز با همین عنوان در دام افتاده و مبلغ 100 میلیون تومان از وی کلاهبرداری شده بود؛ امسال نیز گروه جدیدی به این فرد وصل شده بودند که تحت عنوان تجارت لوازم یدکی داخل خودرو قصد انجام اعمال کلاهبردارانه داشتند.

وی افزود: در پیگیریهای بعدی مشخص شد که این فرد در یک منزل مسکونی در محلات شرقی تهران سکونت داشته است؛ البته مالک منزل نیز تحت پیگرد قضائی قرار گرفت چراکه اجاره منزل به اتباع خارجی بدون اطلاع پلیس تخلف محسوب میشود. 

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، به دستور قضائی مبنی بر انتشار بدون پوشش عکس متهم اشاره و خاطرنشان کرد: اگر افرادی توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتهاند و یا اطلاعاتی در این خصوص دارند با شماره تلفن 88804948 تماس حاصل و یا جهت طرح شکایت به دادسرای ناحیه 30 (امور بین الملل) مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار