نامزد تصدی شهرداری تهران:

لزوم تعیین تکلیف مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها/ مهم‌ترین چالش شهرداری تهران مسائل مالی است

کامل تقوی‌نژاد گفت: هزینه‌های جاری برای نگهداری شهری سه هزار میلیارد تومان است و ابرچالش شهر تهران منابع مالی آن است.
کد خبر: ۳۱۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ - 11November 2018

لزوم تعیین تکلیف مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها/ مهم‌ترین چالش شهرداری تهران مسائل مالی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «کامل تقوی نژاد» یکی از پنج نامزد تصدی شهرداری تهران صبح یکشنبه در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در صورت موفقیت با تمام توان با دولت در جهت برطرف مشکلات شهر تهران همکاری خواهیم داشت، اظهار داشت: در راستای کار‌های شهری مشورت‌های زیادی با اساتید شهری داشتم و می‌توانیم در این راستا به خوبی کار کنیم.

نامزد تصدی شهرداری تهران ادامه داد: با بهرگیری از مشارکت اساتید و کارشناسان و با توجه به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، در راستای مدیریت شهر تهران برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در تهران بیش از هشت میلیون نفر زندگی می‌کنند، گفت: بیش از ۵۰ درصد سپرده‌های بانکی و ۵۵ درصد مالیات کشور مربوط به تهرانی‌هاست.

تقوی نژاد با بیان اینکه تهران به عنوان پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور محسوب می‌شود، افزود: تهران اکنون و با توجه به شرایط امروز، تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رکود حاضر در بخش مسکن ناشی از مصوبه برنامه ششم بوده و درآمد‌های ناپایدار امروز بیشترین تاثیر را بر درآمد‌های شهرداری داشته است.

نامزد تصدی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۳۰ هز ار میلیارد تومان دیون قطعی شده در شهرداری داریم، افزود: امروز بدهی شهرداری حدود ۵۰ میلیارد تومان است و ۶۸ هزار نفر به طور مستقیم و ۵۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم با شهرداری همکاری دارند.

تقوی نژاد افزود: هزینه‌های جاری برای نگهداری شهری سه هزار میلیارد تومان است و ابرچالش شهر تهران منابع مالی آن است. بدهی به پیمانکاران و نهاد‌های دیگر باعث ایجاد چالش در نظام پرداخت شهرداری شده است؛ لذا مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات تهران و شهرداری داشتن برنامه برای چالش‌های مالی در بخش‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش شهرداری تهران، چالش مالی کسری بودجه سالیانه‌ است.

نامزد تصدی شهرداری تهران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم من این است که سهم درآمد پایدار را از ۲۷ درصد به ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۰ برسانیم.

تقوی نژاد با بیان اینکه هر فعالیتی که می‌خواهد صورت گیرد، باید سهم شهرداری پرداخت شود، افزود: شبکه‌های بانکی باید دوباره به شهرداری اعتماد کنند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های من تامین مالی پروژه‌هایی است که داری توجیه مالی هستند. اوراق قطار شهری باید منتشر شود و با بازار سرمایه همکاری داشته باشیم.

نامزد تصدی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تا خطوط ۶ و ۷ مترو را راه‌اندازی کنیم، گفت: امیدواریم هر ماه یک ایستگاه از مترو را راه‌اندازی و با صدای بلند مطالبات شهرداری تهران را اعلام کنیم.

تقوی نژاد با تاکید بر لزوم برقی کردن موتورسیکلت‌ها خاطرنشان کرد: موتورسیکلت‌ها نقش مهمی در آلودگی هوا دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز زباله یک طلای سیاه محسوب می‌شود، افزود: امروز ۸ هزار تن زباله در تهران تولید می‌شود و باید به این ظرفیت توجه لازم را داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار