رئیس پلیس فتای استان سمنان تاکید کرد

بی توجهی به امنیت در دنیای مجازی، جریمه سنگینی را در پی خواهد داشت

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: هر کاربری که مشغول فعالیت در بزرگراه گسترده اینترنت است، اگر به مقوله امنیت توجه نکند، جریمه ای سنگین و گاها جبران ناپذیر خواهد پرداخت.
کد خبر: ۳۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹ - 23October 2014

بی توجهی به امنیت در دنیای مجازی، جریمه سنگینی را در پی خواهد داشت

به گزارش دفاع پرس، سرهنگ "سید علی میراحمدی" رئیس پلیس فتای استان سمنان در جمع مسئولان و کارکنان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان به تشریح ابعاد مختلف جنگ نرم پرداخت و گفت:در میدان جنگ نرم سرمایه گذاری ویژه ای از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد. 

وی با بیان این مطلب که بخش اعظم این سرمایه گذاری بزرگ در عرصه وب سایت ها و استفاده از فضای مجازی است، افزود: تنها را مقابله با امواج این جنگ نابرابر آموزش کاربان اینترنتی به ویژه نوجوانان و جوانان است.
 
سرهنگ میراحمدی نداشتن اطلاعات مهم در سیستم رایانه شخصی را دلیل محکمی برای در معرض خطر نبودن ندانست و افزود:  این در حالی است که هرکاربری که مشغول فعالیت در بزرگراه گسترده اینترنت است، اگر به مقوله امنیت توجه نکند، جریمه ای سنگین و گاها جبران ناپذیر خواهد پرداخت.
 
وی به رواج گسترده استفاده از شبکه های اجتماعی تلفن همراه هوشمند اشاره کرد و بیان داشت: با گسترش روز افزون فناوری اطلاعات و دستیابی سهل و آسان به اینترنت، استفاده از شبکه های اجتماعی  تلفن همراه نیز در بین کاربران بخصوص جوانان رواج پیدا کرده است.
 
میر احمدی اضافه کرد:عمده ارتباط افراد در اینترنت بر پایه چت پایه ریزی شده است که روزانه بسیاری از افراد از طریق این راه ارتباطی، اقدام به مکاتبه یا مکالمه می کنند.
 
وی به نرم افزارهای viber, line، tango ،instagram اشاره و استفاده غیرمنطقی و ناآگاهانه نوجوانان و جوانان از آن را تهدیدی بزرگ خواند و گفت: ناشناس بودن در این فضا پوشش مناسبی برای افراد سود جو و شیاد است که براحتی و با جلب اعتماد کاربران شبکه های اجتماعی به اطلاعات شخصی آنان دسترسی پیدا می کنند.
 
رییس پلیس فتای استان سمنان به نقش مهم و موثر خانواده ها در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی اشاره و توصیه کرد: والدین نظارت بیشتری بر این امر داشته باشند و از عضویت کودکان و نوجوانان در این شبکه ها اجتناب کنند تا از بروز آسیب های جبران ناپذیر آن پیشگیری شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها