سردار رحیمی در جمع خبرنگاران:

دستگیری ۵۴۶ سارق و مالخر در قالب طرح «رعد ۱۸»/ خرید و فروش ارز در خیابان‌ها جرم است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در طرح «رعد ۱۸» ۲۵۸ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد، ۵۴۶ سارق و مالخر دستگیر شدند و ۳۲ باند متلاشی شد.
کد خبر: ۳۱۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ - 13November 2018

/به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح «رعد ۱۸» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵۸ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد، اظهار داشت: در این عملیات ۵۴۶ سارق و مالخر دستگیر شدند و ۳۲ باند متلاشی شد؛ سارقان تاکنون به هزار و ۲۳۴ فقره شرکت اعتراف کردند.

سردار رحیمی گفت: ۸۵ درصد از مالباختگان این طرح شناسایی شدند و پس از اجرای این طرح اموال آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح شش هزار و ۷۶۱ اموال مکشوفه سرقتی کشف شدند؛ در این عملیات ۱۲۲ خودرو، ۷۹ دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در این طرح ۹۵۰ پرونده کشف شده است، گفت: ۱۹ باند در این عملیات متلاشی شد. همچنین ارزش اموال مکشوفه هفت میلیارد و ۵۵۶ میلیون است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: از کل سارقان دستگیر شده در طرح رعد تعداد ۲۴۰ سابقه دار هستند و تعداد ۳۰۶ نفر بار اول است که دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های کاری پلیس تهران بزرگ است، افزود: در این طرح بالغ بر ۵۵ هزار کالای قاچاق کشف شد، ۲۰‌ نفر دستگیر شدند و ۳۳ پرونده تشکیل شد که ارزش اموال مکشوفه ۹ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: پلیس با جدیت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و سارقان را ادامه خواهد داد و امیدوارم بخش‌های دیگر هم به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در کلانتری‌های تهران طرح‌هایی برای کاهش کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی در حال اجراست، گفت: خوشبختانه این طرح‌ها به خوبی در حال انجام است و کاهش خوبی در موبایل‌قاپی داشتیم.

سردار رحیمی در خصوص معاینه فنی خودرو نیز عنوان کرد: معاینه فنی اقدامی لازم و ضروری برای سلامت و‌ ایمنی مردم است و برای دریافت معاینه فنی، امکانات باید به گونه‌ای باشد که روند دریافت آن تسریع ایجاد شود.

وی افزود: پس از مهلت داده شده برای دریافت معاینه فنی، با کسانی که معاینه فنی دریافت نکردند، قطعاً برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص ترافیک روز گذشته در تهران نیز گفت: به دلیل بارندگی و افزایش حجم استفاده از وسایل نقلیه و جوابگو نبودن وسایل نقلیه عمومی این ترافیک ایجاد شد و همکاران من از ابتدای صبح تمام تلاش خود را در این خصوص انجام دادند.

سردار رحیمی با بیان اینکه در چهار مرحله عملیات در چند روز گذشته ۱۳۰ دلال ارز دستگیر شدند، افزود: تمامی دستگیرشدگان روانه زندان شدند.

وی ادامه داد: هر گونه خرید و فروش ارز در خیابان‌ها ممنوع است و جرم محسوب می‌شود و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه خوشبختانه بازار ارز ساکن است، بیان کرد: در برخورد با مفسدان اقتصادی، پلیس در کنار دستگاه قضاست.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: پلیس با قدرت از صرافی‌های مجاز حمایت می‌کند و فروش ارز فقط باید در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز صورت گیرد.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها