مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری شادپیمایی عروسک‌ها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

«مهناز فتاحی» گفت: شادپیمایی عروسک‌ها ۲۶ آّبان‌ماه در شهرستان‌های «سرپل‌ذهاب» و «ثلاث باباجانی» افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۱۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ - 13November 2018

افتتاحیه شادپیمایی عروسک ها در مناطق زلزله زده کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «مهناز فتاحی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری، با اشاره به برگزاری شادپیمایی عروسک‌ها در کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده استان طی روز‌های ۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه، اظهار داشت: این برای اولین‌بار است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است و  که شاهد برپایی چنین حرکتی آن هم در استان کرمانشاه هستیم.

وی با بیان این‌که تاکنون حضور ۱۲ استان در این حرکت شادی‌آفرین قطعی شده است، گفت: شادپیمایی عروسک‌ها فرصتی است تا با انواع و اقسام عروسک‌ها و گروه‌های نمایشی از استان‌های مختلف آشنا شویم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۲۰ نفر از عروسک گردانان و هنرمندان بخش‌های آزاد برای حضور در این شادپیمایی به استان کرمانشاه سفر کنند.

وی افزود: ۱۴ عروسک غول‌پیکر نیز که بیشتر شخصیت‌های اسطوره‌ای و برگرفته از فرهنگ فولکلور کشور هستند در این شادپیمایی حضور خواهند داشت.

فتاحی یادآور شد: افتتاحیه شادپیمایی عروسک‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح ۲۶ آّبان‌ماه در شهرستان‌های «سرپل‌ذهاب» و «ثلاث باباجانی» خواهد بود و پس از برگزاری این مراسم، شادپیمایی آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین صبح روز ۲۷ آبان‌ماه در مجموعه ورزشی «امام خمینی (ره)» شهر کرمانشاه اجرای برنامه‌ی ویژه عروسک‌ها را خواهیم داشت و گروه ۷۰ نفره «بوکه وارانه» آئین باران‌خواهی را به‌صورت سرود موسیقی اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برنامه شادپیمایی عروسک‌ها علاوه بر مناطق زلزله‌زده استان، در محله «دولت‌آّباد» شهر کرمانشاه نیز اجرا خواهد شد.

به گفته این مسئول، ایده اجرای برنامه شادپیمایی عروسک‌ها از یک‌سال پیش و پس از وقوع زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری «ازگله» شکل گرفت.

وی با بیان این‌که پس از زلزله باتوجه به ویرانی‌ها و خرابی‌های به بار آمده شرایط سخت و فضای غم‌انگیزی برای کودکان مناطق زلزله‌زده رقم خورد، تاکید کرد: باتوجه این‌که کودکان با عروسک‌ها سریع‌تر ارتباط برقرار می‌کنند، تصمیم گرفتیم با اجرای این برنامه به شاد کردن کودکان این مناطق کمک کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه عنوان کرد: درصورتی که این برنامه را به‌صورت موفقیت‌آمیز برگزار کنیم و تاثیر مثبت داشته باشد، در آینده نیز آن را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار