مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

تجربیات دوران دفاع مقدس مدلی مناسب برای غلبه بر مشکلات است

سرهنگ «حجت الله ناصرپور» گفت: از هر جنبه ای به دفاع مقدس نگاه کنیم سرشار از نکات ناب اخلاقی و تربیتی است که با الگو گرفتن از آنها می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
کد خبر: ۳۱۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲ - 13November 2018

با الگو گرفتن گرفتن از تجربیات دوران دفاع مقدس می توانیم بر مشکلات غلبه کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت الله ناصر پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان امروز 22 آبان در جلسه هیئت اندیشه ورز دفاع مقدس لرستان اظهار داشت: تمام تلاش هیئت اندیشه ورز دفاع مقدس لرستان مقابله با چهار خطر تحریف، تخریب، تحدید (محدود کردن) و تضعیف ارزش هایی طلایی دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه منظور از تحریف، اختصاص دادن مالکیت معنوی ارزش های دفاع مقدس به نهاد، ارگان، قشر یا گروه خاصی است، گفت: اگر واقعیت های جنگ خوب بیان نشود و هر حزب، گروه یا سازمانی بگویید دفاع مقدس مربوط به من است، ما با تحریف ارزش ها روبرو خواهیم شد.  

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان افزود: دشمنان ما با انواع دسیسه های شیطانی سعی در تضعیف سازمان ها و نهاد هایی دارند که بار فرهنگی دفاع مقدس را بر دوش می کشند.

سرهنگ ناصرپور با اشاره به ارزشمند بودن تجربیات دوران هشت ساله جنگ تحمیلی بیان کرد: از هر جنبه ای به دفاع مقدس نگاه کنیم سرشار از نکات ناب اخلاقی و تربیتی است که با الگو گرفتن از آنها می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم به همین دلیل برخی ها سعی دارند، آن تجربیات تاریخی را کم اهمیت جلوه دهند و بگویند آن تجربیات مختص همان دوران هشت ساله است و دلیلی ندارد که آنها یاد آوری شوند.

وی تصریح کرد: از دیگر توطئه ها و ترفندهای دشمنان ایران اسلامی تخریب شخصیت هایی مانند رزمندگان پیشکسوت، روحانیون و تمام کسانی است که متولی امور فرهنگی هستند و دغدغه دین و معنویات را دارند و دشمنان ما می خواهند با تخریب این عزیزان جلوی فعالیت های مؤثر آنان را بگیرند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه ما می خواهیم سازمان اجرایی داشته باشیم، تصریح کرد: هیئت اندیشه ورز یک لایه فکری و اندیشه ای است که به کمک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس می آید بنابراین همه اهداف و خواسته ها ی مشترک ما در چارچوب حفظ آثار دفاع مقدس تعریف می شوند.

سرهنگ ناصر پور از تشکیل کمیته های تخصصی مرتبط با دفاع مقدس خبر داد و گفت: این کمیته تخصصی با رویکردهای فرهنگی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی فعالیت هایشان را دنبال می کنند.

 در ادامه این جلسه سرهنگ «حجت الله پهلوانی» دبیر جلسه هیئت اندیشه ورز دفاع مقدس لرستان  با ارائه گزارشی از پیشرفت مصوبات جلسه گذشته، اظهار داشت:  همه ما باید برای تکمیل تاریخ شفاهی و دانشنامه دفاع مقدس لرستان بسیج شویم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 930 مدخل ازمداخل دانشنامه دفاع مقدس لرستان به تصویب رسیده است، گفت: اگر هرکدام از این مداخل را موضوع یک مقاله قرار دهیم کتابی قطور خواهند شد.

پهلوانی افزود: در دانشگاه های استان لرستان، دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس تدریس می شود و در این خصوص با معاونین آموزشی دانشگاه ها جلساتی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شده است.

دبیر جلسه هیئت اندیشه ورز دفاع مقدس لرستان با اشاره به اهمیت خاطره گویی رزمندگان پیشکسوت برای نسل جوان، عنوان کرد: برای برگزاری جلسات «شب خاطره» برنامه ریزی شده است و قرار است از این پس هر ماه یک شب، رزمندگان لرستانی در سالن پژوهش استانداری در یک محفل دوستانه و صمیمی گردهم آیند و خاطرات خود را از دوران دفاع مقدس بازگو کنند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارتباط رزمندگان پیشکسوت لرستانی، تصریح کرد: ما با استفاده از برخی  پیام رسان های مانند سروش و تشکیل گروه های در فضای مجازی سعی در ارتباط دائمی با پیشکسوتان داریم و از همه آنها می خواهیم  از اینگونه ظرفیت ها برای تبادل تجربیات و نظرات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار