حجت‌الاسلام شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهر ری:

راه حل مشکلات ایستادگی است، نه مذاکره/ مردم حامی دستگاه قضا هستند

امام جمعه شهر ری ایستادگی و مقاومت را راه حل مشکلات دانست و با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر گفت: صهیونیست‌ها بدانند که اگر با جمهوری اسلامی درگیر شوند، وضع برای آن‌ها به مراتب خطرناک‌تر خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ - 16November 2018

اهل تقوا هرگز تحت تاثیر منافقان و شیاطین قرار نمی‌گیرندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از تهران، حجت الاسلام و المسلمین «سید علی شاهچراغی» امام جمعه شهر ری در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: همه امامان ما در هر عصر و زمانی بودند رسالتی بر دوش داشتند. امام حسن عسکری (ع) نیز در عمر کوتاه خود با وجود مواجهه با سختی‌های متعدد توانستند رسالت خود را که معرفی فرزندشان بود، انجام دهند.

وی ادامه داد: ایشان در یکی از نامه‌های مفصل به پدر شیخ مفید علاوه بر معرفی فرزندشان، بیش از ۲۰ تذکر و توصیه برای شیعیان داشتند و مهم‌ترین توصیه به صبر است.

امام جمعه شهر ری اضافه کرد: امروز در عصر غیبت شبهه‌های بسیاری هست تا ما را نسبت به ظهور امام زمان (عج)‌ سست و بی اعتماد کند؛ اما ما باید با صبر و شکیبایی منتظر ظهور آن حضرت باشیم.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: ما در سایه وحدت به پیروزی رسیدیم و به تعبیر حضرت امام راحل، وحدت کلید پیروزی ما است و دشمن به دنبال اختلاف بین اقشار مختلف جامعه است.

وی ادامه داد: البته ما هر نوع وحدت و اتحادی را قبول نداریم و وحدتی را قبول داریم که به دنبال حق و زیر پرچم ولایت باشد.

امام جمعه شهر ری گفت: در عصر غیبت، ولی فقیه مهم‌ترین عنصر است و در سایه این وحدت و پیروی از ولایت فقیه، ما پیروزی‌های درخشانی را کسب کردیم.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه با اشاره به اعدام دو مفسد اقتصادی گفت: اعدام مفسدان اقتصادی نمادی از قاطعیت جمهوری اسلامی در برابر مفسدان است. جمهوری اسلامی با افراد مفسد هستند معامله‌ای نمی‌کند و من از دستگاه قضا تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه بر محاکمه مفسدان اقتصادی بیان کرد: سلطان سکه اعدام شد و توقع مردم از دستگاه قضا این است که به سرعت و با دقت با مفسدان برخورد کند.

امام جمعه شهر ری تاکید کرد: باید حد الهی اجرا شود. مردم همواره از دستگاه قضا حمایت خواهند کرد و دیدیم که اعدام دو مفسد اقتصادی با کاهش قیمت ارز و سکه همراه شد. این افراد به جنگ روانی آمریکا دامن می‌زنند.

خطیب نماز جمعه شهر ری در ادامه با بیان اینکه در دو روز گذشته زلزله‌ای در اسرائیل رخ داد، خاطرنشان کرد: گنبد آهنین هم نتوانست کاری از پیش ببرد و ۴۷۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

وی افزود: وزیر جنگ و مهاجرت اسرائیل استعفا دادند و تزلزلی در دولتشان ایجاد شده است؛ فلسطین ۷۰ سال مذاکره و نشست‌های مختلفی را پشت سر گذاشت تا مشکلات موجود را برطرف کند، اما این‌گونه نشد و مشخص داد که مذاکره راه حل مشکلات نیست؛ بلکه راه حل مشکلات ایستادگی و مقاومت است، نه مذاکره.

حجت الاسلام شاهچراغی فلسطین را الگویی برای سایر کشور‌های دانست و گفت: آن چیزی که جواب می‌دهد انتفاضه و ایستادگی و مقاومت مردم است و ما در دفاع مقدس طعم شیرین مقاومت را بار‌ها و بار‌ها چشیدیم.

خطیب نماز جمعه شهر ری خاطرنشان کرد: در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و جنگ دو روزه اخیر، «مقاومت» باعث پیروزی شد. فلسطینی‌ها با موشک‌های خود، اسرائیل را به وحشت انداختند و اسرائیلی‌ها بدانند که اگر با جمهوری اسلامی درگیر شوند وضع برای آن‌ها به مراتب خطرناک‌تر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با بیان اینکه از نشانه‌های اهل تقوا دین‌داری است، اظهار داشت: اهل تقوا هرگز تحت تاثیر منافقان و شیاطین قرار نمی‌گیرند؛ اهل تقوا که داری ایمان قوی هستند تحت تاثیر طوفان‌ها قرار نمی‌گیرند و استقامت خود را در رخداد‌های مختلف نشان می‌دهند. مومن همچون کوهی مستحکم است و قوت در دین‌داری دارد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به سه رکن خانواده گفت: اولین رکن همسران، دومین رکن فرزندان و سومین رکن پدران و مادران هستند. در سبک زندگی اسلامی پدر و مادر باید بداند که فرزندان چه مطالباتی از آنها دارد و همچنین فرزندان باید بدانند که پدر و مادر چه مطالباتی از او دارند.

امام جمعه شهر ری عنوان کرد: در قرآن کریم در ۱۶ قسمت به پدر و مادر پرداخته شده و در شش آیه قرآن آمده است که به پدر و مادر خود احسان کنید.

خطیب نماز جمعه شهر ری افزود: از امام صادق (ع) نقل شده است که در هنگام سخن گفتن فرزندان با پدر و مادر از بهترین کلمات استفاده کنید و وظیفه فرزندان است که به پدر و مادر خود کمک کنند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار