نماینده ولی فقیه در فارس:

مسؤولان باید امانت‌دار خون ۳۰۰ هزار شهید کشور باشند

امام جمعه شیراز با بیان اینکه پاسداری از خون شهدا و دستاورد‌های انقلای اسلامی یک ضرورت است، گفت: مسؤولان باید امانت‌دار خون ۳۰۰ هزار شهید کشور باشند. مسؤولیت آن‌ها برای خوش‌گذرانی نیست، بلکه برای خدمت است.
کد خبر: ۳۱۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ - 16November 2018

مسئولین امانت دار خون 300هزار شهید کشور باشندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز (۲۵ آبان ماه) نماز جمعه این شهر با بیان اینکه کسی که امانت‌دار نیست، آدم نیست، خطاب به مدیران دستگاه‌ها گفت: احساس مسؤولیت در جامعه باید تقویت شود و مسؤولیت کسانی که با رأی مردم انتخاب می‌شوند این است که نگاه کنند در شهر چه خبر است و کمبود‌ها را برطرف کنند و در این راستا باید همه شهر را از شمال تا جنوب، برابر و عادلانه دید.

وی به موضوع مهم امانت‌داری در نظام نیز پرداخت و گفت: کسی که امانت‌دار نیست، آدم نیست. نظام جمهوری اسلامی با ۳۰۰ هزار شهید، نزد ما یک امانت است که باید از آن مراقبت و مواظبت کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: مدیران حواسشان باشد، این مسؤولیت برای خوش‌گذرانی نیست، بلکه یک امانت است که از سوی ملتی که ۳۰۰ هزار جوانش برای حفظ آن، پَرپَر شده‌اند به آن‌ها داده شده است.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد که شهدا برای اسلام و خدا تلاش کردند و راست می‌گفتند؛ لذا من و شما هم امروز اگر راست نگوییم و کارهایمان برای خدا نباشد، فردا پیش خدا بی آبرو می‌شویم.

وی تأکید کرد: خیانت در امانت، آبروی انسان را در قیامت خواهد برد و ما که مسلمانیم باید حواسمان به این موضوع مهم باشد.

خطیب نماز جمعه شیراز در خطبه‌ی دوم نماز، به موضوع سلامت اجتماعی پرداخت و گفت: ما نیازمند سلامت هستیم و سلامت اجتماعی به این معنی است که ما بتوانیم با همدیگر ارتباط سالم، اخلاقی و مفید داشته باشیم؛ اجتماع سالم اجتماعی است که مردم در آن روابط سالمی با هم داشته باشند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: اگر سلامت اجتماعی به هم بخورد، مسلما یک ملت نمی‌تواند خود را در دنیا به عنوان ملتی سربلند و موفق نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید آنچه سلامت اجتماعی را بر هم می‌زند، شناسایی کرد و نسبت به آن‌ها حساس بود، تاکیدات امیرالمومنین علی (ع) در خطبه‌های مختلف نهج‌البلاغه پیرامون این موضوع را یادآور شد و گفت: یکی از مسائل تاثیرگذار در این موضوع، توجه به حقوق افراد نسبت به یکدیگر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها