سرهنگ مومنی:

جزئیات تصادفات منجر به فوت در شش ماه نخست امسال/ 40 درصد از متوفیان تصادفات عابران پیاده هستند

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب جزئیات تصادفات منجر به فوت در شش ماه نخست سال 97 را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۱۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ - 17November 2018

بیشترین زمان وقوع تصادفات پایتخت در شش ماه نخست سال 97/ 40 درصد از متوفیان عابران پیاده هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «احسان مومنی» رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب در تشریح جزئیات تصادفات منجر به فوت شش ماهه اول سال 97 در سطح معابر شهری تهران بزرگ اظهار داشت: 40 درصد متوفیان حوادث رانندگی عابران پیاده و 38 درصد متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران هستند.

وی ادامه داد: حدود 90 درصد متوفیان مذکر و 10 درصد مونث هستند و بیشترین زمان وقوع تصادفات در نیمه اول سال جاری از ساعت 8 شب الی 12 شب بوده است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شش ماهه دوم سال شرایط جوی متفاوتی داریم و هوا بارانی و سطح آسفالت خیس و لغزنده است، جهت کاهش سوانح رانندگی به کلیه کاربران ترافیکی توصیه می‌شود از وسایل نقلیه عمومی جهت تردد در آب و هوای نامساعد استفاده کنند؛ چه بسا در چنین آب و هوایی استفاده از اتوبوس یا مترو، ایمن‌تر، آسان‌تر و حتی سریع‌تر از خودروهای شخصی است.

وی ادامه داد: همچنین عابران پیاده هنگام عبور از عرض معابر از پل‌های هوایی و محل‌های خط‌کشی شده استفاده کنند و از دویدن و ورود ناگهانی به سطح معابر خودداری کرده و همچنین در ساعات تاریکی هوا از محل‌هایی که دارای روشنایی کافی است، عبور کنند.

سرهنگ مومنی با بیان اینکه موتورسیکلت سواران در زمان لغزنده و نامساعد بودن شرایط جوی از حرکت و تردد در سطح معابر خودداری کرده و در حین رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به تاریک شدن زودتر هوا با چراغ روشن جهت بهتر دیده شدن در سطح معابر تردد کنند. رانندگان وسایل نقلیه نیز در شرایط نامساعد جوی باید فاصله طولی خود را با وسیله جلویی حفظ و با سرعت مطمئنه و کمتر از شرایط عادی حرکت کنند تا بتوانند در صورت بروز هر مشکلی یا خطری وسیله نقلیه خود را کنترل کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب خاطرنشان کرد: رانندگان در صورتی که راننده‌ای نیاز به کمک داشت تا رسیدن نیروهای امدادی در حد توان کمک کرده و همچنین توجه ویژه به تردد عابران و موتورسیکلت سواران در سطح معابر داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت اصول ایمنی در رانندگی توسط شهروندان، حوادث رانندگی کاهش یابد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار