سردار غیب‌پرور در نشست خبری:

افتتاح بیش از ۱۱۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در هفته بسیج/ دولت به این نتیجه رسیده که از ظرفیت بسیج استفاده کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هفته بسیج یک‌هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و سه هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۱۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ - 18November 2018

غیب‌پروربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج که صبح یکشنبه در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکید بسیج بر خدمت رسانی است که تجلی آن مرداد و شهریور بود؛ البته این فعالیت‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هفته بسیج از ۲۹ آبان به مدت یک هفته خواهد بود که طی این مدت یک‌هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و سه هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود.

سردار غیب پرور ادامه داد: شش هزار گروه جهادی در این هفته به مناطق محروم اعزام می‌شوند و‌ برای اولین بار در حوزه انرژی خورشیدی ورود پیدا می‌کنیم؛ بدین‌صورت که در سه هزار واحد نیروگاهی خورشیدی، پنج کیلووات برق تولید می‌شود که در ادامه تا سقف ۱۰۰ کیلووات افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در «طرح ایران یار» که این هفته آغاز خواهد شد، ۳۰ هزار دانش‌آموز از صنایع تولیدی با هدف خودباوری جوانان بازدید می‌کنند. همچنین از ۵۰۰ نفر از صاحبان صنایع دعوت کردیم تا با حضور در مدارس در خصوص ظرفیت‌های اقتصادی کشور به ۳۰۰ هزار دانش آموز توضیحاتی را ارائه دهند. علاوه بر این، ۸۰۰ میز خدمت نیز توسط بسیج کارمندان برای پاسخ‌گویی مسؤولان به مشکلات مردم در مساجد برپا می‌شود.

وی اعزام چهار هزار هسته علمی مهندسین کشاورزی به روستاها، برپایی جشنواره فیلم مقاومت که در بخش بین الملل آن ۹۰۰ اثر دریافت شده است، برگزاری اولین جشنواره فعالان فضای مجازی در هشت آذر به مدت سه روز و برگزاری همایش هم‌دردی با مردم یمن را بخش‌های دیگری از برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

سردار غیب پرور اظهار داشت: در هفته بسیج ۲۸ برنامه محوری در سراسر کشور اجرا می‌شود که شش برنامه آن در تهران خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به خدمات بسیج به زلزله‌زدگان غرب کشور در سال گذشته بیان کرد: در روز‌های اول زلزله کرمانشاه ۱۵ هزار جهادگر بسیجی بکارگیری و هفت هزار کانکس در مناطق زلزله زده مستقر کردیم. همچنین در نصب هشت هزار و ۳۰۰ کانکس قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) هم مشارکت داشتیم. ساخت و مرمت هزار واحد را نیز تقبل کردیم که تا امروز ۷۰۰ واحد را به زلزله‌زدگان تحویل داده‌ایم و در این زمینه بسیج نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان در مناطق زلزله‌زده غرب کشور هزینه کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تجمع بسیجیان در روز ۵ آذر در ۵۰۰ ناحیه مقاومت سراسر کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بسیج دارای یک هزار و ۹۱۹ گردان بیت‌المقدس و ۱۰ هزار گروه جهادی است که این گردان‌ها و گروه‌ها در زمان وقوع بلایا و حوادث طبیعی به کمک آسیب‌دیدگان می‌شتابند.

سردار غیب پرور در این زمینه توضیح داد: گردان‌های بیت‌المقدس بسیج که دارای تجهیزات تخصصی نیستند در‌ مواقع بحرانی، صرفا اقدامات اولیه را انجام می‌دهند و بعد از آن‌ها گروه‌های جهادی بسیج سازندگی فعالیت خواهند داشت؛ البته این‌ها هم به صورت نیمه تخصصی فعالیت می‌کنند، به همین جهت برای توسعه فعالیت آن‌ها، [سگ‌های] «زنده‌یاب» و «امکانات لازم جهت آواربرداری» را می‌خواستیم به مجموعه بسیج سازندگی اضافه کنیم که به دلیل گرانی‌های پیش آمده و کافی نبودنِ بودجه بسیج، موفق به انجام این مهم نشدیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج عنوان کرد: بسیج با برخی مجموعه‌های دولتی تفاهم‌نامه‌های خوبی را امضا کرده است که این به نسبت چهار ماه قبل وضعیت بهتری است و آینده را امیدوارکننده می‌دانم. از سوی دیگر، دولت هم به این نتیجه رسیده که از ظرفیت بسیج استفاده کند.

وی افزود: بسیج با مسؤولان شورای عالی امنیت ملی هم صحبت‌هایی را داشته که قرار شد زمینه‌های همکاری با ارائه راهکار‌های مربوطه تدوین و ارائه شود؛ در این رابطه اواخر هفته گذشته پیشنهاد‌های خود را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه کردیم و منتظر نتایج بررسی این شورا هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بسیج در بخش فرهنگی نیز فعالیت‌های متعددی در بخش‌هایی مثل ساخت فیلم، انتشار کتاب و برگزاری یادواره شهدا انجام داده است؛ اما معتقدیم که باید بیشتر از این‌ها فعالیت داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار