مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی:

مطالعه کتاب­‌های دفاع مقدس راهی برای آشنایی با قهرمانان ملی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: همه فعالان فرهنگی و کتابداران رسالتی که بر عهده دارند معرفی کتاب­‌های ­ارزشمندی همچون کتاب «سرباز کوچک امام» است تا به عنوان یک منبع مورد استفاده اقشار مختلف مردم قرار بگیرد و آنان را با قهرمانان ملی آشنا کند.
کد خبر: ۳۱۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ - 18November 2018

رسالت کتابداران معرفی کتاب­‌های ارزشمند به جامعه است/ مطالعه کتاب­‌های دفاع مقدس راهی برای آشنایی با قهرمانان ملی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با چهارمین روز از هفته کتاب آیین معرفی و خوانش کتاب «سرباز کوچک امام» با موضوع خاطرات اسارت آزاده 13 ساله جنگ تحمیلی «مهدی طحانیان» با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «مهدی طحانیان» راوی کتاب «سرباز کوچک امام»، «فاطمه دوستکامی» نویسنده کتاب، جمعی از آزادگان مشهدی، کتابداران و اعضای کتابخانه­‌های عمومی مشهد امروز در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم اظهار داشت: طرح موضوع دفاع مقدس بدون در نظر گرفتن اسارت ابتر است. برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس نیازمند روایت صبر و استقامت هستیم.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) دبستانی­‌ها را امید خود می‌­دانستند،؛ افزود: نسل «مهدی طحانیان» همان دبستانی­‌هایی هستند که امام راحل آنها را امید خود می­‌دانستند. امروز شاهد آن هستیم که اسطوره‌­ای همچون راوی کتاب «سرباز کوچک امام» افتخار آفریده و یکی از چهره‌­های اسوه و مؤثر کشور است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در دنیا قهرمانان افسانه‌­ای وجود دارد که شخصیت حقیقی ندارند و تخیلی هستند، اما ما در کشورمان قهرمانان واقعی همچون «مهدی طحانیان» داریم که کمتر به زندگی و سیره آنها پرداخته‌­ایم. همچنین آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند و الگوی عملی برای ملت ما هستند.

سبزیان تأکید کرد: ما 13 ساله­‌های زیادی همچون شهید «حسین فهمیده»، «مرحمت بالازاده» و «بهنام محمدی» داریم که در راه دفاع از ارزش‌­های اسلامی جان خود را تقدیم کردند و 13 ساله‌­هایی همچون «مهدی طحانیان» داریم که از یادگاران آن حماسه پر افتخار هستند و امروز در بین ما زندگی می­‌کنند و ما باید قدردان مجاهدت­‌های آنان باشیم.

این مسئول افزود: کتاب «سرباز کوچک امام» به ‌شهادت علمای علم دفاع مقدس جامع‌ترین کتاب خاطره‌نگاری در فرهنگ ایثار و مقاومت است. همه فعالان فرهنگی و کتابداران رسالتی که بر عهده دارند معرفی کتاب­‌های ­ارزشمندی همچون این کتاب است تا به عنوان یک منبع مورد استفاده اقشار مختلف مردم قرار بگیرد.

وی گفت: جامعه اسلامی ما باید قهرمانان خود را با مطالعه کتاب‌­هایی همچون «سرباز کوچک امام» بهتر بشناسد تا ارزش این عزیزان را بیش از پیش بداند.

در این مراسم ضمن تجلیل از «مهدی طحانیان» روای کتاب «سرباز کوچک امام» و «فاطمه دوستکامی» نویسنده این کتاب، تعدادی از حاضرین بخش‌های از کتاب «سرباز کوچک امام» را قرائت کردند.

در پایان این آیین، طرح جلد کتاب «سرباز کوچک امام» که توسط «احمد منصوب» در طول اجرای برنامه معرفی و خوانش کتاب نقاشی شده بود توسط «عابدین عابدی مقدم» یکی از اسرای خراسانی که با «مهدی طحانیان» در یک اردوگاه بودند به وی اهدا شد.

آیین معرفی و خوانش کتاب «سرباز کوچک امام» به همت استانداری خراسان رضوی، اداره ‌کل کتابخانه­‌های عمومی استان خراسان رضوی، شهرداری مشهد، موسسه پیام آزادگان خراسان رضوی و اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار