فرماندار خلخال خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای خلبان در خلخال

فرماندار خلخال گفت: یادواره خلبانان شهید «پولاد داوودی» و «سیدابراهیم احمدی آل هاشم» در دهه فجر در خلخال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ - 18November 2018

یادواره خلبانان شهید خلخالی برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، «فریدون بابایی» در سومین جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خلخال که امروز با حضور امام جمعه خلخال و نماینده ارتش در خلخال برگزار شد، اظهار داشت: یادواره خلبانان شهید خلخال شهیدان «پولاد داوودی» و «سیدابراهیم احمدی آل هاشم» در دهه فجر برگزار می‌شود.

وی افزود: شهرستان خلخال ضمن تقدیم 501 شهید سرافراز به نظام مقدس جمهوری اسلامی 2 شهید خلبان والامقام نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده که با هدف پاسداشت شهدای ارتش و ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه فجر یادواره این شهدا در شهرستان خلخال با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار خواهد شد. 

فرماندار خلخال ادامه داد: شجاعت و شهامت خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران مواضع دشمن را در هم کوبید و نابود کرد؛ از این رو جامعه مدیون جانفشانی شهدای خلبان است.

حجت‌الاسلام «کریم اسدی» امام جمعه خلخال نیز در این جلسه ضمن تکریم شهدای هشت سال دفاع مقدس بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس  و  معرفی شایسته شهدای فاخر شهرستان خلخال تأکید کرد.

شهید خلبان پولاد داوودی که متولد سال 1330 در شهر هشجین است بعد از طی تحصیلات متوسطه به استخدام نیروی هوایی درآمد و برای ادامه تحصیل به آمریکا سفر کرد که پس از موفقیت و دریافت کارنامه موفق خلبانی به ایران بازگشت.

وی برای پرواز هواپیمای اف 4 را انتخاب کرد و از معدود خلبانانی بود که می‌توانست با هواپیماهای مختلف جنگی پرواز کند.

خلبان شهید پولاد داوودی در سال 1363 در عملیات مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در 30 بهمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرلشکر خلبان شهید ابراهیم احمدی آل هاشم نیز متولد 1335 شهرستان خلخال است که پس از گذراندن دوره‌های پیشرفته پروازی در آمریکا به ایران بازگشت و به عنوان خلبان سی 130 انتخاب شد.

وی در پایگاه یکم شکاری مشغول خدمت بود که با شروع جنگ و ادامه فعالیت پروازی خود در هفتم مهر ماه 1360 در بازگشت از منطقه عملیاتی به علت سقوط هواپیما به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها