فرماندار سابق شیراز درآیین تودیع خود؛

حتی فرصت جمع کردن پیکر شهدا را در عملیات «خیبر» نداشتیم

حیدر عالیشوندی با بیان اینکه در عملیات «خیبر» تنها 17 سال داشتم گفت: در این عملیات لشکر المهدی(عج) فارس توسط دشمن بمباران شد و 8 عضو خانواده‌ و فامیلم همگی «شهید» شدند و تنها من ماندم.
کد خبر: ۳۱۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳ - 18November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، عصرامروز آئین تکریم و معارفه «حیدر عالیشوندی» فرماندار سابق و «اسفندیار احمدی منش» سرپرست جدید فرمانداری شیراز با حضور مسئولان استانی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

عالیشوندی در این مراسم گفت: بنده 2 بار در زندگی، احساس تکلیف کردم که یکبار آن در عملیات «خیبر» بود و بار دوم نیز در پذیرفتن مسؤولیت فرمانداری شیراز که استاندار وقت، این تکلیف را بر دوش بنده گذاشت.

وی افزود: نخستین بار که تکلیف بر دوش بنده گذاشته شد تنها 17 سال داشتم که در دفاع مقدس و در عملیات «خیبر» لشکر المهدی توسط دشمن بمباران شد و 8 عضو خانواده‌ و فامیل همگی «شهید» شدند و تنها من ماندم. در عملیات «خیبر» حتی فرصت جمع کردن پیکر شهدا را نداشتیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: وقتی فرمانده لشکر به گردان ما آمد، گفت: «آیا از خانواده عالیشوندی کسی زنده مانده است؟» که همرزمان من را به وی معرفی کردند و او نیز از بنده خواست فرماندهی گردان را بر عهده بگیرم.

فرماندار سابق شیراز ادامه داد: بنده در شرایطی که 8 عضو خانواده و فامیل را یکجا ازدست‌داده بودم، در آن شرایط بحرانی که از یک گردان 300 نفری تنها 50 نفر زنده بودند، مسؤولیت گردان را که به بنده تکلیف شده بود، قبول کردم، چراکه باید این کار را انجام می‌دادم.

عالیشوندی افزود: فرمانده لشکر به بنده گفت: «تو باید گردان را جمع‌ و جور کنید» و این حرف فرمانده در شرایطی بود که حتی فرصت نکردیم جسد برادران شهید خود را نیز جمع کنیم، چراکه عملیات در پیش بود و نمی‌توانستیم معطل کنیم و کشور در اولویت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار