مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان مطرح کرد؛

«مسجدسلیمان» شهر پیشرو و تاثیرگذار دوران دفاع مقدس

یکی از شهرهای فعال و پیشرو در دوران دفاع مقدس، شهر مسجدسلیمان بود و سرداران و فرماندهان شاخص این دیار نشان از آن دارند که این منطقه شهید پرور توانسته نقش خود را به خوبی در دفاع از آرمانهای نظام و انقلاب به خوبی ایفا کند.
کد خبر: ۳۱۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ - 18November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، سردار«محمد علیپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین«صادق امینی» امام جمعه شهر مسجدسلیمان اظهار داشت: تمام شهرها و اقشار مختلف خوزستان هم از نظر فیزیکی و هم در بعد روحی و روانی با استقامت و ایثار توانستند برگ های زرینی را در تاریخ مملکت اسلامی مان رقم بزنند.

وی افزود: یکی از شهرهای فعال و پیشرو در دوران دفاع مقدس، شهر مسجدسلیمان بود و سرداران و فرماندهان شاخص این دیار نشان از آن دارند که این منطقه شهید پرور توانسته نقش خود را به خوبی در دفاع از آرمانهای نظام و انقلاب به خوبی ایفا کند.

سردار علیپور بر نقش بی بدیل مالک اشتر زمان، فرزند مسجدسلیمان، سردار سرلشکر«محسن رضایی» نیز اشاره کرد و گفت: نوع فرماندهی انقلابی آقا محسن بسیاری از معادلات رژیم بعث را بر هم ریخت و باعث مقاومت جانانه سپاه اسلام در مقابل ارتش تا دندان مسلح بعث و هم پیمانانش شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در ادامه، پرداختن به نقش مسجدسلیمان در دفاع مقدس را ضروری دانست و از امام جمعه مسجدسلیمان خواست که برای زمینه سازی تاریخ شفاهی رزمندگان این شهر و ساخت موزه ای از آثار دفاع مقدس در شهر اولین ها همت بگمارد.

حجت الاسلام امینی نیز ضمن تشکر از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان بابت واگذاری و تدفین 2 شهید گمنام به بخش گلگیر مسجدسلیمان ابراز امیدواری کرد که با همکاری بنیاد و رزمندگان پیشکسوت این شهر بتواند کتاب نقش مسجدسلیمان در دفاع مقدس را گردآوری و مکانی را برای ساخت موزه دفاع مقدس اختصاص دهد تا نسل جوان این شهر بدانند که چه خون ها از جوانان این منطقه و عشایر غیور بختیاری ریخته شده است تا نهال انقلاب به ثمره مطلوب برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار