از سوی جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع)؛

برنامه‌های هفته بسیج در خراسان شمالی اعلام شد

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی برنامه‌های هفته بسیج در این استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۱۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ - 20November 2018

برنامه های هفته بسیج در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، «ابوالقاسم چمن» جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های هفته بسیج اظهار داشت: ویژه برنامه‌های هفته بسیج از 29 آبان ماه لغایت 5 آذرماه اجرا خواهد شد. این برنامه‌ها در 11 کمیته تخصصی در قالب بیش از یک هزار و 600 برنامه پیش‌بینی شده که در هفته بسیج اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: روز اول یعنی 29 آبان ماه به نام بسیج، فرهنگ و مسجد محوری نامگذاری شده که در این روز 185 برنامه اجرا خواهد شد.

چمن افزود: رویکرد بسیج در سال 97 رویکرد مسجد محوری و خدمات اجتماعی است که در این روز به جهت تجدید میثاق و بیعت با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، بسیجیان هر شهرستان خدمت ائمه جمعه آن شهرستان می‌رسند و تجدید بیعت می‌کنند و در مرکز استان نیز بسیجیان خدمت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد می‌رسند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی یکی از ابتکارات اقشار بسیج را حضور مسئولان و مدیران در مساجد برای ارائه پاسخ به سوالات مردم دانست و عنوان کرد: در هفته بسیج نیز اقشار میز خدمت را در مساجد سطح استان پیش‌بینی کرده‌اند.

وی با اشاره به تقارن هفته وحدت و هفته بسیج گفت: جشن‌های هفته وحدت را در سطح مساجد با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهیم کرد.

چمن بیان داشت: روز دوم یعنی 30 آبان ماه به نام بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی و سازندگی نامگذاری شده و در این روز 174 برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد که برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در اکثر شهرستان‌ها از جمله این برنامه‌ها است و در این نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی به عرضه مستقیم گذاشته می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی عنوان کرد: 130 پروژه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی با اعتبار 11 میلیارد و 400 میلیون تومان از ابتدای سال تا الان در دستور کار داشتیم که 72 پروژه با اعتبار 4 میلیارد تومان در هفته بسیج افتتاح خواهیم کرد.

وی در خصوص قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: تعداد 85 پروژه در چهار دهستان راستقان، حصارچه، گیفان و شیرین سو از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته که در هفته بسیج 45 پروژه آماده افتتاح است و مجموع اعتباری که برای پروژه‌ها پیش‌بینی شده 5 میلیارد تومان است.

چمن اعلام کرد: به مناسبت هفته بسیج اعطای 226 فقره وام بانکی با نرخ تسهیلات 10 درصد از سه بانک انصار، توسعه تعاون و مهر اقتصاد در اختیار همشهریان قرار خواهیم داد.

این مسئول ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی شده برای سال 97 از مجموع این سه بانک 7 میلیون تومان است که تاکنون حدود 4 میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه‌های مختلف جذب شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بیان داشت: روز سوم یعنی یک آذرماه به نام بسیج، اقتدار دفاعی و امنیتی نامگذاری شده که در این روز 243 برنامه از جمله اجرای گشت های امنیت محله محور پیش‌بینی شده است.

وی گفت: روز چهارم از هفته بسیج یعنی 2 آذرماه به نام بسیج، علم و فناوری نامگذاری شده و در این روز 185 برنامه پیش‌بینی شده که رونمایی از برخی طرح های نخبگان بسیجی از جمله این برنامه هاست.

چمن اضافه کرد: روز پنجم یعنی 3 آذرماه به نام بسیج، جهاد کبیر و استکبار‌ستیزی نامگذاری شده و 244 برنامه برای این روز پیش‌بینی شده که مهمترین آن خدمت‌رسانی به محرومین و مستضعین در محلات طرح کرامت است.

این مسئول یادآور شد: در استان خراسان شمالی از سال گذشته 7 محله آسیب دیده از آسیب‌‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته که برنامه ویژه‌ای برای این محلات در این روز برنامه‌ریزی شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بیان داشت: روز ششم یعنی 4 آذرماه به نام بسیج، جهاد روشنگری نامگذاری شده و 556 برنامه در این روز اجرا می شود.

چمن اعلام کرد: در روز 5 آذرماه حماسه حضور را در سطح شهرستان‌ها به نمایش خواهیم گذاشت که در بجنورد مرکز استان در مصلی امام خمینی (ره) تمامی اقشار بسیج حضور خواهند داشت، همچنین در این روز دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاه در حاشیه مراسم برپا خواهد شد.

وی در پایان اعزام بیش از 500 گروه جهادی به مناطق محروم استان، برگزاری رزمایش گردان در شهرستان فاروج، خدمات‌رسانی و اعطای سبد حمایتی برای مناطق محروم با تمرکز بر مناطق آسیب دیده طرح کرامت، اعطای 2 هزار سبد مواد غذایی اهدایی آستان مقدس رضوی از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج برای خانواده‌های محروم و عطرافشانی گلزار شهدای استان را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار