حجت الاسلام شهیدی تاکید کرد:

پذیرش انتقاد و بهره‌گیری از نخبگان جامعه هدف بنیاد شهید است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید انتقادپذیری را از لازمه‌های کار بنیاد دانست و گفت: حرمت و آبروی بنیاد برایم بسیار مهم است و سینه گشاده‌ای در پذیرش انتقاد سالم و پیشنهاد سازنده دارم.
کد خبر: ۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷ - 06October 2013

پذیرش انتقاد و بهره‌گیری از نخبگان جامعه هدف بنیاد شهید است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید که در اعضای مجمع فرزندان شاهد ایران اسلامی با وی سخن میگفت، اظهار داشت: بنیاد را یک نهاد مقدس دانست و گفت: بنیاد جبهه نیست ولی با تمام وجود احساس میکنم که قطره قطره خون شهدا اینجا جمع شده است پس باید به کسانی که در راه اسلام و ایران ایثارگری کرده اند صادقانه خدمت کنیم چرا که آنان به حق ولی نعمتهای ما هستند. در این سی و اندی سال کار بنیاد صرفا خدماترسانی بوده است در حالی که در دوره جدید باید روی مبانی و اصول فرهنگی کار کنیم و در اجرای این امر اهتمام جدی بورزیم.

 
وی یکی از لازمههای بزرگ موفقیت در کارهای فرهنگی را داشتن استقلال اقتصادی بنیاد عنوان کرد و گفت: باید فعالیتهای اقتصادی به گونهای باشد که اثرات آن در معیشت خانوادههای شهدا و کارکنان خود بنیاد محسوس باشد. برخی تصور میکنند کار ما فقط خدماترسانی به ایثارگران است در حالی که کارکنان زحمتکش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز صاحب حق هستند و باید از لحاظ رفاهی به معیشت آنها رسیدگی شود.
 
معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: کار تشکیلاتی و داشتن تشکل بسیار خوب است و از تعامل با تشکلها در بنیاد استقبال میکنم ولی نباید فعالیت تشکلها موازی و به یک شکل باشد بلکه باید در سطوح و اهداف مختلف کار تشکیلاتی انجام شود.
 
حجتالاسلام شهیدی همچنین اظهار کرد: برای مرکز دانش پژوهان بنیاد برنامههای مختلفی در نظر دارم و تشکلها و مجامع میتوانند زیر نظر این مرکز در بنیاد نقشآفرینی کنند.
باید نخبگان جامعه هدف را شناسایی کنیم و از توانایی هایشان در امور مختلف بنیاد استفاده کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد یکی از نیازهای بنیاد را حاکمیت عدالت و مساوات در بنیاد برشمرد و افزود: همه باید حاکم شدن عدالت در بنیاد را به عینه احساس کنند.
 
وی تأکید کرد: باید مراجعین به بنیاد را تکریم کنیم، چرا که آنان خالصانه پارههای تنشان را تقدیم این کشور کردهاند. پدران و مادران شهدا نعمتها و گنجینههای بزرگ و عظیمی هستند که پا به سن گذاشتهاند و طی هر هفته باخبر میشویم که چند تن از آنها فوت میکنند. این بزرگواران بر گردن جامعه حق بزرگی دارند پس باید تا در قید حیات هستند از آنها دلجویی کرده و به مشکلات و مسائل آنها رسیدگی کنیم.
 
پس از سخنان رئیس بنیاد شهید، اعضای مجمع به معرفی خود پرداختند و مسایل و طرحهای خود را با رییس بنیاد در میان گذاشتند که لزوم نوآوری در بنیاد، تمرکز بر روی امور فرهنگی، کارآفرینی در بنیاد، تأسیس بانک نخبگان ایثارگر و ارتباط مستمر رییس بنیاد با تشکلها از محورهای اصلی گفتوگوی اعضای مجمع با حجتالاسلام شهیدی بودند.
نظر شما
پربیننده ها