اطلاعیه نیروی انتظامی:

مردم در ایام محرم با ماموران نیروی انتظامی همکاری داشته باشند

نیروی انتظامی در آستانه فرارسیدن ماه عزای آل رسول الله، ماه محرم، اطلاعیه ای منتشر کرد و در این اطلاعیه آورده است، به شهروندان توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ - 25October 2014

مردم در ایام محرم با ماموران نیروی انتظامی همکاری داشته باشند

به گزارش دفاع پرس، متن اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرار رسیدن ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی به شرح ذیل است:

"ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه"
 
محرم ماه قیام و شهادت و احیای نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت است که با قیام خود نهضت جاویدان عاشورا را بنا نهادند.
 
یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با پلشتی های خرافی و انحرافات تفکری حاکم بر جامعه اسلامی بوده است.
 
به تاسی از تعالیم مکتب حسین (ع) انتظار می رود دلدادگان حسین (ع) و محبان اهل البیت (ع) با ترویج ارزش های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه هدی (ع) در نحوه عزاداری و احیای یاد و خاطره و افکار و اهداف سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با هرگونه تلاش و جریان های انحرافی و خرافی گری از قبیل قمه زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی و هرگونه رفتارهای موهن مقابله هوشمندانه کرده و حقیقت های قدسی نهضت عاشورا را که در جلوه های اخلاقی، ایثار، نوع دوستی، اخوت و برادری، رعایت حقوق دیگران نمود پیدا می کنند تبیین و ترویج کنند.
 
نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه الهی عاشورا، اعتقاد دارد که حرکت های سنتی عاشورایی بایستی بیانگر و تقویت کننده پیام جهاد، ایثار، شهادت و ترجمان اسلام ناب محمدی (ص) باشد.
 
پرواضح است نیروی انتظامی با کمال افتخار در راستای تامین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی قاطبه عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.
 
بر این اساس نیروی انتظامی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا و احیای واقع کربلا توجه شهروندان را به موارد ذیل جلب کرده و نسبت به رعایت آنها تاکید می کند:
 
ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، لذا به شهروندان توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.
 
تاکید می شود مسوولان و خادمین هیات ها و دسته های عزاداری به منظور صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، جلوگیری کنند.
 
مسوولان هیات های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود جلوگیری کنند.
 
توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگو، رعایت حال بیماران و افراد مسن مد نظر قرار داده شود.
 
مراکز110 پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها