نمایشگاه "عطر سیب" در یک روز پاییزی

در بین جمعیتی که در حال تماشای این نمایشگاه هستند افرادی نیز به چشم می خورند که به دنبال چیز دیگری هستند انگار برای خرید نیامده اند و به دنبال کارهای فرهنگی در این نمایشگاه می گردند
کد خبر: ۳۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ - 25October 2014

نمایشگاه

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دوازدهمین نمایشگاه "فرهنگی عطر سیب" ویژه ی تجهیز هیئت ها، مساجد، حسینه ها و هیئت های دانشجویی و دانش آموزی از 25 مهر لغایت 3 آبان ماه هر روز از ساعت 9 الی 18 در بوستان ولایت در حال برگزاری است.


گزارش زیر تنها چند ساعت از حال و هوای نمایشگاه است که توسط خبرنگار اجتماعی دفاع پرس به تصویر کشیده شده است.

 یک روز پاییزی با نمایشگاه "فرهنگی عطر سیب": 

این نمایشگاه در ۱۲ هزار متر مربع و ۷۲ غرفه پیشبینی شده است.

با وارد شدن به این نمایشگاه تمام حس و حالت به رنگ و بوی محرم در می آید و خیال می کنی در هیات های شلوغ ایام محرم هستی و برای چند دقیقه ای محو تماشای اقلام مرتبط با این ایام می شوی که بسیار زیبا و دل انگیز است.

جالب ترین موضوع که در این نمایشگاه به چشم می خورد حضور نوجوانان و جوانان است که با هزار بهانه می خواهند هر چیزی را که برای ایام محرم نیاز دارند از این نمایشگاه با قیمت های مناسبتری بدست آورند که من را به یاد دوران جوانی خود می اندازد که وقتی یک ماه مانده بود به محرم با بچه های محله خود شروع به جمع آوری کمک به هیئت می کردیم و با یک نیت پاک و خالص برای ارباب خود به عزاداری می پرداختیم.


در گوشه ای دیگر از نمایشگاه افراد سن و سال دار تری را نیز می بینم که با ارزیابی نمایشگاه سعی بر خریدهای کلی برای محله یا مساجد محلات خود دارند اما انگار زیاد از کیفیت و قیمت اقلام راضی نیستند اما خوشحالند که این نمایشگاه هرآنچه را که میخواهند را در اختیار آن ها قرار داده و از اینکه نیازی نیست در چندین جای مختلف به تهیه اقلام مورد نظر خود بروند بسیار خرسند هستند.


اما در بین جمعیتی که در حال تماشای این نمایشگاه هستند افرادی نیز به چشم می خورند که به دنبال چیز دیگری هستند انگار برای خرید نیامده اند و به دنبال کارهای فرهنگی در این نمایشگاه آمده اند. با یکی از آنها برای دقایقی همکلام می شوم او می گوید: من خیلی دوست داشتم که دراین نمایشگاه به  مسائلی مانند سبک زندگی عاشورایی، فرهنگ شهادت امام حسین (ع) که همان زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر است بیشتر پرداخته می شد.


وی ادامه داد: ای کاش یکسری زیر ساختها و فرهنگ سازی ها را از رده سنی مهدکودک ها گرفته تا دانشجویانی که هنوز در این مسائل ورود پیدا نکرده اند انجام می شد اما حیف است این نمایشگاه با این وسعت وظیفه اصلی خود را فراموش کند و بیشتر به فروش اقلام هیئت ها و مساجد بپردازد.


نمی دانم چگونه این بازدید چندین ساعته را باید نوشت، اما به خوبی می توانم حس تمامی افرادی را که در نمایشگاه دیدم را درک کنم از دغدغه افراد نسبت به فرهنگ عاشورایی گرفته تا شور و شوق نوجوانان و جوانان برای خرید اقلام مورد نیاز خود برای استفاده در تکیه ها یا مساجد خود برای عزاداری سالار شهیدان . اما این را هم خوب می دانم شاید با کمی جدی تر شدن برگزاری چنین نمایشگاه هایی بتوان به پاسخ و مطالبات همه اقشار جامعه پاسخ داد.

گزارش از طیبه کرانی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار