کرزای در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی:

باید همکاری منطقه‌ای را بر اساس مشترکات اسلامی تقویت کرد

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: می‌توان مشترکات فراوان خود را در کشورهای اسلامی مدنظر قرار داده و بر اساس آن همکاریهای منطقه‌ای را تقویت کرد.
کد خبر: ۳۲۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ - 24November 2018

//به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، حامد کرزای رئیس جمهور سابق افغانستان در سی‌ و دومین کنفرانس وحدت اسلامی که در اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه زندگی آرام و مسالمت آمیز حق مردم فلسطین است، اظهار داشت: پیشرفت حق مردم فلسطین است و مسلمانان جهان در برابر فلسطینی‌ها  باید مسئولیت دینی و اخلاقی داشته باشند.

وی افزود: در یک مقطعی از زمان مسلمانان پیشگام تمدن بشری در جهان بودند، امروز هم می‌توانیم دوباره با تکیه به نیروی انسانی مان به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم.

کرزای تصریح کرد: وحدت بین مسلمانان تنها راه حل پایان مسئله فلسطین و مشکلات جهان اسلام است بنابراین باید شعار وحدت را در عمل اجرایی شود. این تنها در صورتی ممکن است که مسلمانان هویت دینی خود را پاس داشته و با علم روز و فناوری آشنایی داشته باشند.

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد: تجربه جمهوری اسلامی ایران به ما نشان داد که کشورهای اسلامی می‌توانند در راستای توسعه و پیشرفت گام بردارند، امروز ویرانی سوریه و جنگ یمن مایه غم و اندوه ملت‌های مسلمان شده است.

وی اضافه کرد: مردم کشورش از جنگ 40 ساله رنج می‌برند، بنابراین کشورهای اسلامی باید به روند صلح در این کشور کمک کنند. تلاش‌ها در راستای برقراری صلح در افغانستان افزایش یافته و نشست صلح مسکو و مذاکرات آمریکا با گروه طالبان مردم را به برقراری صلح امیدوار کرده است.

کرزی از علمای کشورهای اسلامی خواست تا از روند صلح افغانستان حمایت کرده و در راستای پایان جنگ و برقراری صلح به این کشور کمک کنند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار