در دیدار دریادار سیاری با وزیر دفاع چین تأکید شد؛

گسترش همکاری‌های نظامی ایران و چین

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع چین و فرمانده نیروی دریایی این کشور که در پکن انجام شد، بر گسترش همکاری‌های نظامی دو جانبه تأکید کردند.
کد خبر: ۳۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ - 25October 2014

گسترش همکاری‌های نظامی ایران و چین

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، وزیر دفاع چین در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران ضمن ابراز علاقه مندی این کشور برای گسترش همکاریهای نظامی با ایران گفت: همکاریهای خوبی در زمینه دیدارهای دوجانبه، آموزش کارکنان و دیگر حوزهها میان دو کشور در سالهای اخیر انجام گرفته است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط با چین، آمادگی ایران را برای گسترش تبادلات دوجانبه در راستای همکاریهای نظامی به خصوص همکاریهای ناوی اعلام کرد.

دریادار سیاری همچنین در دیدار با دریاسالار "ووشنگ لی"، فرمانده نیروی دریایی چین محورهای مختلفی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند که تاکید بر "تعاملات و همکاریهای بیشتر در حوزه دریایی"، بخش مهم این گفتوگوها بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با بیان این که دستآوردهای این سفر، زمینهساز همکاری بهتر و مناسب تر نیروهای مسلح دو کشور بهویژه در نیروهای دریایی باشد، به دیدار و بازدید خود از ناوگان شرق و شمال این کشور در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: شاهد پیشرفت های خوب و چشمگیری در بخش های مختلف نیروی دریایی چین بودم و این موضوع نشان دهنده آن است که شما توجه ویژه ای به این بخش داشتهاید.

فرمانده نیروی دریایی کشورمان همچنین خواستار بسترسازی مناسب بر مبنای افزایش سطح همکاریهای نیروی دریایی دو کشور شد و تأکید کرد: تبادل تجارب و انتقال دانش فنی به یکدیگر میتواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

دریادار سیاری با تاکید بر وجود سابقه و ریشههای تاریخی دو کشور از گذشتههای دور تاکنون، نقش مهم و ارزشمند هر دو نیروی دریایی بهعنوان بازیگران اصلی و اثرگذار در حوزه جغرافیای سیاسی و ژئوانرژی در اقیانوس هند و مناطق همجوار را مورد اشاره قرار داد.

دریاسالار ووشنگ لی، فرمانده نیروی دریایی چین نیز در این دیدار، حضور فرماندهان عالیرتبه نیروی دریایی ایران در چین را در تحکیم مناسبات و همکاریهای دریایی دو کشور مفید و اثرگذار دانست.

وی با ابراز خرسندی از حضور دریادار سیاری در مقر فرماندهی نیروی دریایی چین، تصریح کرد که بدون شک این سفر، سرفصل جدیدی برای همکاری های بیشتر دو کشور در حوزه دریایی ایجاد خواهد کرد.

تأکید بر علائق و منافع مشترک عملیاتی و راهبردی در حوزه دریاهای بینالمللی، ایجاد فرصتها و همکاریهای بیشتر در عرصههای مختلف، همکاریهای آموزشی، تبادل دانشجو و استاد، تأکید بر اثرگذاری دو نیرو در حوزه جغرافیای سیاسی و ژئوانرژی در منطقه اقیانوس هند و مناطق همجوار، مقابله با دزدیهای دریایی و تروریسم و ایجاد صلح و امنیت جهانی از دیگر محورهای گفتوگوی دریادار «سیاری» و دریاسالار «ووشنگ لی» بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها