فرمانده سپاه سوادکوه شمالی:

بسیج در جنگ اقتصادی میدان‌دار است

فرمانده سپاه سوادکوه شمالی گفت: رسالت بسیج حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب است و این نهاد در جنگ اقتصادی میدان‌دار است.
کد خبر: ۳۲۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ - 26November 2018
بسیج در جنگ اقتصادی میدان‌دار است  //// عکس بهتر لحاظ شود/ این عکس برای نشست است نه گفتگو////«محمدرضا خمسیه» فرمانده سپاه سوادکوه شمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در ساری، با بیان اینکه ماهیت و فلسفه تشکیل بسیج از انقلاب اسلامی شروع می‌شود، بسیج را مولود انقلاب دانست که در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی شکل گرفت و اظهار داشت: رسالت بسیج حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب است که نقشه راه بسیج هم بر اساس دستاوردهای انقلاب ترسیم می شود.
 
وی با اشاره به حضور بسیج در عرصه های مختلف، اولین حضور میدانی بسیج را در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: یکی از برکات حضور بسیج در دفاع مقدس حضور داوطلبانه و منسجم مردم بود و بسیج در این آزمون سربلند بیرون آمد.
 
این مسئول افزود: بسیج نه تنها به عنوان یک تشکل بلکه به عنوان یک فرهنگ و تفکر با شناخت دشمن و اهدافی که از انقلاب اسلامی ترسیم شد و همه مردم که رکن اصلی انقلاب بودند به رهبری حضرت امام در یک جبهه به نام بسیج جمع شدند و در دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی کردند.
 
وی به حضور بسیج در عرصه های مختلف از جمله جنگ نیمه سخت که دشمن با فتنه ها و توطئه‌های خود قصد براندازی نظام را داشت اشاره کرد و ادامه داد: بسیج با روشنگری و آگاهی رسانی و جذب حداکثری مردم در یک جبهه توانست خیلی از توطئه‌های دشمن را در فتنه 88 و فتنه دی ماه 96 خنثی کند و تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) قطعا کارآمدی و اثربخشی خود را خواهد داشت و با یک انسجام و تاسی از سیره اهل بیت و شهدا و رهبری مقام معظم رهبری ماندگاری را می‌توانیم داشته باشیم.
 
خمسیه با عنوان اینکه انقلاب زنده بوده و در حال حرکت است و نیاز به پاسداری دارد، اضافه کرد: ماموریت این حراست به بسیج سپرده شد تا با حراست، مجاهدت و موقعیت شناسی بتواند این انقلاب و دستاوردهای آن را حفظ کند.
 
وی رمز ماندگاری بسیج را در ماندگاری انقلاب دانست و افزود: دستاوردهای بسیج هم برای ما خیلی روشن است و خدمات موثری را در عرصه‌های مختلف فرهنگی سیاسی اجتماعی علمی و پژوهشی بهداشت و سلامت به مردم و انقلاب داشتیم.
 
این مسئول با عنوان اینکه بسیج جنبه نظامی ندارد و در یک برهه‌ای از زمان در دفاع مقدس جنبه نظامی داشته است، عنوان کرد: بسیج بلافاصله بعد از دفاع مقدس برای بازسازی مناطق جنگ زده ورود پیدا کرد و بعد از آن در زمینه فرهنگی و با ورود در عرصه های جهادی شاهد شکوفایی بسیج بودیم.
 
فرمانده سپاه سوادکوه شمالی اضافه کرد: بسیج امروز هم در جنگ اقتصادی و عرصه های تولید اشتغال محرومیت‌زدایی و سازندگی بسیج میدان دار است و تلاش می کند تا در توانمندسازی مردم و خانواده‌ها در برابر تکان ها و توطئه‌های دشمن از همه ابزارهای اقتصادی استفاده کند این توان را در مردم به وجود بیاورد و در اقتداربخشی انقلاب و نظام گام های موثری را بر دارد.
 
وی دلیل گرامیداشت هفته بسیج را تجلیل، تکریم و قدرشناسی از زحمات همه آحاد مردم به ویژه بسیجیان عنوان کرد و گفت: این هفته بهانه‌ای است که از زحمات همه بسیجیان که به عنوان خادم مردم هستند و در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌‌کنند، تکریم و تجلیل کنیم.
 
این مسئول همچنین هفته بسیج را بهانه ای برای بازگو کردن دستاوردهای بسیج دانست و گفت: با وجود تلاش دشمن جهت ایجاد یاس و ترویج نا امیدی در مردم، بسیج تلاش می‌کند تا با ارائه دستاوردهای بسیج شادابی و نشاط را به مردم هدیه بدهد.
 
خمسیه با بیان اینکه اولویت برنامه های ما در راستای خدمت رسانی به مردم است، یکی دیگر از اهداف گرامی داشت هفته بسیج را ارائه برنامه های آتی بسیج در راستای اعتلای بسیج و برنامه ریزی های آن عنوان کرد و افزود: تمام اهداف برنامه های بسیج در راستای طرح اعتلای بسیج به عنوان خدمت صادقانه به مردم است تا بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم و این گرامیداشت مقدمه‌ای برای برپایی جشن چهلمین سال انقلاب و بعد از آن برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است.
 
وی عنوان کرد: این ایام فرصتی است برای معرفی کردن دشمنان نظام انقلاب که امروز تلاش می کنند با فشار به کشورهای هم پیمان با ایران و همراه نظام و انقلاب مثل یمن، سوریه، عراق، لبنان و فلسطین که از انقلاب اسلامی برای بیداری اسلامی الگوبرداری کردند به انقلاب ضربه بزنند تا هلال شیعی شکل نگیرد اما با اتحاد و انسجامی که در جبهه مقاومت در حال شکل‌گیری است قرص ماهی شکل گرفته که نور آن در تمام جهان می‌تابد و خیلی از کشورها اروپای غربی هم دارند از آن بهره می‌برند.
 
فرمانده سپاه سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه ویژه برنامه های شاخص شهرستانی ما در راستای خدمت رسانی به مردم در هفته بسیج امسال در قالب بیش از 56 عنوان برنامه از 29 آبان تا 5 آذر برگزار شد، گفت: رزمایش خدمت رسانی اردوهای جهادی با اعزام گروه‌های جهادی به 12 روستای هدف، اجرای برنامه های فرهنگی علمی ورزشی بصیرت افزایی و روشنگری، برگزاری جشنواره سازه‌های ماکارونی به همت بسیج علمی پژوهشی در سطح شهرستان و برگزاری جشنواره عسل و صنایع دستی قریب به 70 غرفه اقتصاد مقاومتی از تولیدات بومی محلی و استانی از جمله برنامه های این هفته به شمار می‌آید.
 
وی همچنین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا در راستای تبیین سیره و منش شهدا، برگزاری اردوهای فرهنگی ورزشی بسیج، برگزاری رزمایش 5 هزار نفری شکوه استقامت ایستادگی و اقتدار با حضور لشکریان صاحب الزمان (عج) و لشکریان حضرت زینب (س) در شیرگاه، افتتاح خانه‌های محروم در طرح سازندگی و محرومیت زدایی، پیاده‌روی خانوادگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و سرگرمی در تاریخ جمعه نهم آذرماه، برگزاری همایش ارکان مساجد با حضور ائمه جماعات، هیأت امنا، فرماندهان پایگاه‌ها و معتمدین محل در مسجد جامع شهر و برپایی جشن میلاد پیامبر و امام جعفر صادق (ع) در اکثر مساجد و تکایا از جمله برنامه‌ها برشمرد.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار