رئیس سازمان بسیج علمی کشور:

لرستان در طرح‌های «های‌تِک» جزو استان‌های برتر کشور است/ راه‌اندازی ۷۸۰ کارگروه تخصصی در حوزه نیروی انسانی

«مهدی رحیمی» لرستان را در طرح‌های «های‌تِک» جزو استان‌های برتر کشور دانست و گفت: برخی از طرح‌هایی که از بسیج علمی لرستان به مجامع ذی‌صلاح وارد می‌شوند، جزو طرح‌هایی‌ هستند که در کشور اتفاق نیافتاده است.
کد خبر: ۳۲۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ - 27November 2018

لرستان در طرح‌های «های‌تِک» جزو استان‌های برتر کشور است/ راه‌اندازی ۷۸۰ کارگروه تخصصی در حوزه نیروی انسانیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «مهدی رحیمی» رئیس سازمان بسیج علمی کشور، در ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که به‌مناسبت هفته بسیج در دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: ما اگر مدیریت دانشی داشته باشیم، می‌توانیم نیازمندی‌های کشور را در دانشگاه‌ها مورد رصد قرار دهیم و چرخه تولید علم به کمک دانشگاه و صنعت اتفاق بیافتد.

وی با بیان این‌که یکی از سیاست‌های سازمان بسیج علمی، تقویت معاونت‌های علمی، پژوهشی و فناوری استان‌هاست که آن‌ها را به‌عنوان سرپنجه‌های اصلی حوزه علم و فناوری در استان‌ها در نظر گرفتیم، گفت: سال ۹۸ به طور حتم معاونت‌های علمی، پژوهشی و فناوری استان‌ها را تقویت می‌کنیم و یک سری اختیارات اضافه به استان‌ها خواهیم داد.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور از افزایش حمایت این سازمان از طرح‌های مختلف پژوهشی خبر داد و افزود: در این زمینه بنا داریم اولویت را مشخص کنیم و حمایت از فناوری و طرح‌های بین رشته‌ای که چند حوزه را به خود اختصاص می‌دهند را در برنامه داریم.

وی لرستان را در طرح‌های «های‌تِک» جزو استان‌های برتر کشور دانست و عنوان کرد: برخی از طرح‌هایی که از بسیج علمی لرستان به مجامع ذی‌صلاح وارد می‌شوند، جزو طرح‌هایی‌ هستند که در کشور اتفاق نیافتاده است.

رحیمی با بیان این‌که اگر حاکمیت بسیجی در کشور نداشته باشیم موفق نخواهیم شد، ادامه داد: برخی از طرح‌های لرستان «های‌تِک‌» هستند و روی لبه دانش جهان حرکت می‌کنند و پا به پای کشور‌های پیشرفته‌ای مانند آمریکا، فرانسه و روسیه قدم برمی‌دارند و کار می‌کنند که این نشان می‌دهد مخترعان و مبتکرانی که پشت بند آن‌ها یک تفکر و فرهنگی وجود داشته باشد، می‌توانند یک کار‌های خارق‌العاده انجام دهند.

وی، تنها راه نجات کشور را برگشتن به تفکر و فرهنگ بسیجی دانست و تصریح کرد: زمانی‌که تفکر بسیجی پشت مسائل پژوهشی باشد، دگرگونی اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور، ایجاد شبکه فعال بین بخش‌های مختلف بسیج را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و افزود: تقریبا در لرستان ۲ هزار معاون علمی و پژوهشی داریم که شامل سپاه، نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت است که در هر استانی تقریباً این تعداد معاون علمی و پژوهشی داریم و باید بین این‌ها شبکه ایجاد شود تا هم از موازی‌کاری جلوگیری و هم از توانمندی‌ها استفاده شود.

رحیمی با بیان این‌که ما جدا از این کشور نیستیم؛ چرا که همه به دنبال اهداف انقلاب اسلامی هستیم و تا جایی که می‌توانیم باید فدای جامعه شویم، گفت: با همه دستگاه‌های موجود در کشور و وزارت‌های علوم، بهداشت، دفاع، نیرو‌های مسلح، پارک‌های علم و فناوری، بنیاد نخبگان و مراکز تحقیقاتی تعامل ویژه می‌خواهیم.

وی اظهار داشت: اگر ما از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دچار مشکل هستیم و مردم ما در مضیقه دارند زندگی می‌کنند، به‌طور حتم مربوط به این است که ما مسئولان خودمان را فدا نکردیم؛ پس باید به این فرهنگ برسیم که اگر می‌خواهیم انقلاب ما تعمیق پیدا کند و بتوانیم آن را در جهان نشر دهیم، باید یک سری مانند شهدا فدا شوند؛ موقعی که مسئولان برای جامعه با این تفکر کار کنند، به طور حتم مانند هشت سال دفاع مقدس موفق می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور با اشاره به این‌که در بین فرمایشات رهبری تنها گزینه و تنها الزام تمهیدی که ما را به تمدن اسلامی رهنمون می‌کند، حوزه علم و فناوری است و اتوبان رسیدن به تمدن اسلامی علم و فناوری است، عنوان کرد: در بحث تربیت نیروی انسانی که به حوزه علم و فناوری برمی‌گردد، اگر ما بتوانیم گفتمان علمی را بر زبان همه مردم ایران جاری کنیم، آن زمان است که در حوزه گفتمان‌سازی موفق شده‌ایم.

رحیمی با بیان این‌که در طرح‌های آماتوری، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای حمایت ما از مخترعان و مبتکران ادامه دارد و در بحث این حمایت‌ها سال ۹۸ تغییرات اساسی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی تاکنون ۷۸۰ کارگروه تخصصی در کشور راه‌اندازی شده است تا کتاب‌های علوم انسانی اسلامی را تدوین و در دانشگاه‌ها تدریس شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار