فرمانده سپاه استان لرستان تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها

سردار «مرتضی کشکولی» گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت نخبگان جهت بی‌اثر کردن تحریم‌ها و کم کردن فشار روی مردم استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۲۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ - 27November 2018

باید از ظرفیت نخبگان برای بی اثر کردن تحریم ها استفاده کردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، در ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که در دانشگاه علمی و کاربردی استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک مرجع و مجتهد همواره تاکید داشتند که میزان رای ملت است و مردم ولی نعمتان ما هستند و کسانی که نخبه و هوشمند هستند در عمل استقلال را با آزادی و مردم‌داری را با دین‌داری می‌پذیرند.

سردار کشکولی با بیان این‌که معرفی مدل حکومتی انقلاب اسلامی به‌عنوان یک جامعه نخبگی به جهان معرفی شده است، افزود: برای نخستین‌بار در دنیا استقلال و آزادی با هم مطرح شده و امام خمینی (ره) هوشمندانه مدلی از تلفیق استقلال و آزادی طرح کردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان همه شهدا را نخبه و هوشمند دانست و بیان کرد: شهدا در تجارت با خدا بهترین مسیر را پیدا کردند و جان‌شان را فدا کردند، بر همین اساس جامعه ایران نخبه است و دلیل هجمه جهانی علیه ایران این بوده که دشمنان نمی‌خواهند جامعه نخبه ایران الگو شود؛ چرا که اگر ایران الگو شود، دست استعمارگران و استثمارگران را قطع خواهد کرد.

وی با بیان این‌که در چهلمین سال انقلاب اسلامی بین ایران و آمریکا توسط «ترامپ» یک دوئل ایجاد شد که ادعا می‌کند امسال پایان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در این دوئل ما نیز حرف داریم و می‌گوییم ۴۰ سالگی انقلاب سال تثبیت اقتدار هم جانبه جهانی انقلاب اسلامی است که باید این انقلاب مبتنی بر رکورد‌های علمی، فناوری و پژوهشی به اثبات برسد.

سردار کشکولی یکی از کلیدی‌ترین ابزار تحریم جهت به تسلیم کشاندن کشور‌ها را فقدان پیشرفت‌های علمی و صنعتی در جهان سوم و جهان اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: ضعف در دستیابی به علم و صنعت سبب می‌شود تا دشمنان از این دستیابی‌ها علیه کشور‌ها به‌عنوان تحریم استفاده کنند و بسیار هوشمندانه و فریب‌کارانه با فرار مغزها، ترور دانشمندان، فرستادن مشوق‌های صنعتی ارزان قیمت، اجازه نمی‌دهند کشور‌های جهان سوم نیازهای‌شان را کشف و خودشان مبتکر باشند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از این‌که در ایران لیدر‌های سیاسی بار‌ها گفته‌اند چرا باید وقت صرف کنیم و به دنبال انرژی هسته‌ای باشیم در صورتی‌که می‌توانیم با قیمت کم از کشور‌های غربی بگیریم، ابراز تأسف کرد و گفت: این در واقع یک فریب هوشمندانه و ریا کارانه است که استکبار جهانی علیه جهان سوم و جهان اسلام در پیش گرفته و گاهی با تبلیغ علم، فناوری و صنعت رعب ایجاد می‌کنند که کشور‌های جهان سوم در مقابل آن‌ها احساس ضعف کنند تا آقایی آن‌ها در دنیا ثابت بماند.

وی افزود: سپاه و بسیج با وجود بنیه کمی که در عرصه علم و فناوری دارد با توسعه و تشکیل هسته‌های علمی در بیش از ۱۸۰۰ پایگاه مقاومت، فارغ از مسائل سیاسی و اقتصادی روز، تمام وقت‌شان را صرف کار علمی و نخبگانی کنند

سردار کشکولی اظهار داشت: جهت پر کردن خلأ‌ها و کمک به پر کردن مسائل مورد نیاز و ضروری کشور، از مخترعین و نخبگان باید حمایت شود و بسیج باید این خلأ‌ها را پر کند و همچنین با تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی شرکت‌های دانش بنیان به‌عنوان نازلترین هدف کمک به اقدام نخبگان است.

فرمانده سپاه لرستان با بیان این‌که تلاش می‌کنیم از ظرفیت نخبگان جهت بی‌اثر کردن تحریم‌ها و کم کردن فشار روی مردم استفاده کنیم، یادآور شد: جهت تکمیل چرخه علمی و فناوری با توجه به این‌که زیرساخت استقلال نیز مسائل علمی، فناوری و صنعتی است، اگر بخواهیم چرخه استقلال را کامل کنیم باید از نخبگان جهت بی‌نیازی و پیشرو بودن حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ما در انقلاب اسلامی به‌دنبال تمدن اسلامی هستیم و بنابر اقتضای تمدن اسلامی و دینی، باید در صنعت، علم و فناوری الگو باشیم که بتوانیم دنیا را مجذوب کنیم.

سردار کشکولی خاطرنشان کرد: علی‌رغم محدودیت‌های فراوان تصنعی ۴۰ ساله بر سر راه ملت ایران، به‌تناسب محدودیت‌ها و زمان ۴۰ ساله، پیشرفت بسیار چشم‌گیری داشته‌ایم و در بحث نظامی در دستیابی به مسائل موشکی و پهبادی خوشبختانه جزو کشور‌های اول جهان هستیم.

فرمانده سپاه استان لرستان گفت: ایران تک محصولی وابسته به نفت را به صادرکننده محصولات متنوع صنعتی، معدنی، فنی مهندسی و سلاح و مهمات تبدیل کرده‌ایم و سهم صنعت ایران با ۴۰ سال تحریم در تولید ناخالص داخلی از ۱۶ درصد به ۴۰ درصد رسیده است.

وی با بیان این‌که ایران در تولید موتور جت و توربین‌های صنعتی سکو‌های دریایی و حفاری پیشرو و همچنین کلیه مراحل اکتشاف و تولید صنعت نفت که در گذشته دراختیار خارجی‌ها بود، امروز در اختیار خودمان است، تصریح کرد: بر همین اساس اگر بخواهیم کشوری الگو و پیشرو باشیم باید پیشرو و الگو بودن را توسعه بدهیم و امروزه راه برای دانشمندان باز است و مسئولان باید همراه نخبگان و دانشمندان کشور فعال باشند.

سردار کشکولی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود سلایق سیاسی مختلفی که در کشور هست که هر جناجی سر کار می‌آید صنعت روی کار آمده توسط جناح قبل را قبول ندارد، ایران در تولید فولاد، آلومینیوم، سرامیک، خودرو، سیمان، مس و... جزو ۱۰ کشور اول جهان است و همچنین با تحریم‌های علمی و فناوری صنایع هسته‌ای، فضایی و هوایی یک صنایع بومی است که در دنیا بی‌نظیر بوده و عضو باشگاه‌های هسته‌ای، نانو و فضایی دوربُرد هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار