معاون هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

«سپاه محمد می‌آید» برگزیده بخش سرود جشنواره ملی «فانوس» شد

«مهدی رحیم‌آبادی» گفت: اثر آقای «مجید نصری» از هنرمندان ارزشی استان خراسان جنوبی با عنوان «سپاه محمد می‌آید» در بخش «سرود» به بخش داوری جشنواره ملی «فانوس» راه یافت که موفق به کسب رتبه اول در کشور و دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.
کد خبر: ۳۲۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ - 27November 2018

اثر «سپاه محمد می‌آید» رتبه اول کشوری جشنواره ملی «فانوس» شد

«مهدی رحیم‌آبادی» معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، اظهار داشت: دومین جشنواره ملی «فانوس» برای ارزیابی آثار هنری هنرمندان در سال ۹۶ به کار خود پایان داد.

وی افزود: سال قبل جشنواره ملی فانوس مختص تولیدات ادارات‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها بود و امسال بخش «آزاد» هم به جشنواره اضافه شد و فضا برای رقابت سایر هنرمندان نیز باز شد.

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، با اشاره به این‌که این جشنواره از بخش‌هایی همچون نماهنگ، سرود، هنر‌های تجسمی، تولیدات رادیویی، عکس، پوستر، مستند و فیلم کوتاه تشکیل شده است، بیان داشت: موضوعات دفاع مقدس، مقاومت ملل و مدافعین حرم، سه بخش رقابتی هنرمندان در این جشنواره است.

رحیم‌آبادی اضافه کرد: برای این جشنواره با توجه به این‌که تولیدات هنرمندان در طول سال منتشر می‌شود، از ابتدای سال ۹۶ فراخوان داده شد و آثار هنری هنرمندان که تا پایان سال گذشته تکمیل شده بود، به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۸ اثر هنری در بخش‌های مختلف از آثار هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد یک اثر به مرحله داوری راه پیدا کرد.

معاون هنری و امور سینمایی  اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد: اثری از آقای «مجید نصری» از هنرمندان ارزشی استان خراسان جنوبی با عنوان «سپاه محمد می‌آید» در بخش سرود به بخش داوری راه یافت که موفق به کسب رتبه اول در کشور و دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.

رحیم‌آبادی با بیان این‌که یکی از بهترین، جذاب‌ترین و اثربخش‌ترین روش‌های دستیابی به نشر ارزش‌های دفاع مقدس بهره‌مندی از ظرفیت هنر و جلب و همراهی هنرمندان متعهد است، متذکر شد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند به این اهداف کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله از هفته جاری، فراخوان سومین جشنواره ملی فانوس اعلام خواهد شد و در این زمینه از هنرمندان خواستاریم تا به صورت فعال در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار