رئیس اتاق اصناف تهران:

بازرسان اتحادیه‌های صنفی نمی‌توانند به منازل وارد شوند

نوده‌فراهانی گفت: بازرسان اتحادیه‌های صنفی نمی‌توانند برای بازرسی از کسب و کار‌های خانگی، وارد منازل شوند که این مساله باعث بروز مشکلاتی شده است؛ لذا از دادستان کل کشور انتظار داریم ترتیبی اتخاذ کنند تا ثبت شرکت‌ها نیز چنین اجازه‌ای را صادر نکند.
کد خبر: ۳۲۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ - 28November 2018

بازرسان اتحادیه‌های صنفی نمی‌توانند به منازل وارد شوندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در مراسمی که صبح چهارشنبه با حضور دادستان کل کشور و بسیجیان اصناف تهران در محل این اتاق برگزار شد، با اشاره به اینکه اصناف از اصلی‌ترین کانون‌های شکل گیری بسیج هستند، اظهار داشت: اصناف در دوران دفاع مقدس علاوه بر اینکه در خطوط مقدم جبهه‌ها حضور می‌یافتند، در پشت جبهه نیز برای پشتیبانی از رزمندگان تلاش می‌کردند و اکنون نیز این همکاری‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص اقتصاد مقاومتی همکاری‌های خوبی توسط اصناف صورت گرفته، افزود: در تهران ۵۰۰ هزار واحد صنفی و ۱۳۵ اتحادیه فعالیت دارند که در تمامی این اتحادیه‌ها پایگاه‌های بسیج دایر هستند.

نایب رئیس شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف با درخواست این موضوع که شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات قضایی اصناف تشکیل شود، گفت: قانون نظام صنفی اجازه راه اندازی کسب و کار در واحد‌های مسکونی را به اتحادیه‌ها نمی‌دهد، به همین خاطر افرادی که می‌خواهند جواز این گونه فعالیت‌ها را بگیرند، چون نمی‌توانند از اتحادیه‌های صنفی جواز بگیرند، با مراجعه به ثبت شرکت‌ها و ثبت شرکت، در واحد‌های مسکونی کسب وکار راه اندازی می‌کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس، چون بازرسان اتحادیه‌های صنفی نمی‌توانند به چنین اماکنی ورود پیدا کنند مشکلاتی بوجود می‌آید؛ لذا از دادستان کل کشور انتظار داریم ترتیبی اتخاذ کنند تا ثبت شرکت‌ها نیز چنین اجازه را صادر نکند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها