رئیس مرکز تربیت مربی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه:

ابلاغ طرح ۱۴۵۲ برای حفظ جزء ۳۰ قرآن به ۳۰ دستگاه/ ۱۳ میلیون دانش‌آموز را به شرکت در این طرح تشویق می‌کنیم

حجت الاسلام «سید عباسی مهندسی» با بیان این‌که اجرای طرح ۱۴۵۲ برای حفظ جزء ۳۰ قرآن به ۳۰ دستگاه ابلاغ شده است، گفت: اگر این روش را به‌طور جدی به‌خصوص در مدارس دنبال کنیم، می‌توانیم در قدم اول ۱۳ میلیون دانش‌آموز را تشویق به شرکت در این طرح کنیم.
کد خبر: ۳۲۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ - 29November 2018

انس جامعه با قرآن کریم جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را خواهد گرفتبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «سید عباسی مهندسی» رییس مرکز تربیت مربی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش «طرح بشارت» در کرمانشاه، اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین اولویت‌هاست که همه دستگاه‌ها باید به طور جدی به آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: اگرچه طی سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری در حفظ قرآن و معارف دینی داشتیم، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که باید جهت کمکردن این فاصله ،همه تلاش خود را به کار بگیریم.

رئیس مرکز تربیت مربی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در همین راستا اجرای طرح ۱۴۵۲ برای حفظ جزء ۳۰ قرآن به ۳۰ دستگاه ابلاغ شده است.

وی هدف از اجرای «طرح بشارت» را ایجاد انس با قرآن در خانواده و جامعه عنوان کرد و بیان داشت: باید نگاه‌مان را به قرآن عوض کنیم و با قرآن انس بگیریم و بهترین راه آن حفظ قرآن است که باید در این راستا یک حرکت جهادی انجام دهیم و برنامه‌ریزی دقیق در دستگاه‌ها و ادارات در این خصوص صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام مهندسی با بیان این‌که حفظ جزء ۳۰ قرآن گام موثری در تشویق برای حفظ کل قرآن است و باید خیلی توانمند از طرح حمایت کنیم، یادآور شد: تاکنون ۲۲۰ هزار کاربرگ برای حفظ قرآن در آموزش و پرورش چاپ شده است و در تمامی کلاس‌های این ادارات کاربرگ‌ها وجود دارد که در کلاس‌ها نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این روش را به‌طور جدی به‌خصوص در مدارس دنبال کنیم، می‌توانیم در قدم اول ۱۳ میلیون دانش‌آموز را تشویق به شرکت در این طرح کنیم.

رئیس مرکز تربیت مربی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان این‌که آزمون طرح ملی حفظ در رشته‌های مختلف و طرح بشارت ۹ اسفند‌ماه سال جاری ویژه غیر دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان تا اردیبهشت فرصت حفظ دارند، اظهار داشت: بزرگسالان می‌توانند در هر یک از سه بخش حفظ جزء ۳۰ قرآن شرکت کنند، در بخش دانش‌آموزان نیز از ۱۸ اسفند تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه آزمون به‌صورت شفاهی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهندسی از برگزاری دوره‌های تربیت مربی سخن گفت و افزود: در این راستا اگر تعداد علاقه‌مندان شرکت‌کننده بیش از ۴۰ نفر باشند، دوره را در استان برگزار می‌کنیم و اگر تعداد کمتر باشد از آن‌ها دعوت می‌شود در دوره‌ای که در قم برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی در پایان گفت: انس جامعه با قرآن کریم جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را خواهد گرفت و با کاهش آسیب‌ها مواجه خواهیم شد؛ بنابراین هزینه کردن در این راستا برای کلیه دستگاه‌ها لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار