سردار اسحاقی در همایش تخصصی اقتصاد دفاع:

محصولات نظامی ما می‌تواند با کشورهای زیادی رقابت کند

رییس اداره برنامه ریزی راهبردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما امروز دارای محصولات نظامی هستیم که می‌تواند با کشورهای زیادی رقابت کند و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۲۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ - 29November 2018

امروز محصولات نظامی ما می‌تواند با کشورهای زیادی رقابت کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار جمشید اسحاقی رییس اداره برنامه‌ریزی راهبردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح در همایش تخصصی اقتصاد دفاع که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس قانون، وظیفه تامین بنیه دفاعی بر عهده دولت و دستگاه حاکمیت است.

وی ادامه داد: بودجه کشور به بودجه عمومی، شرکت‌ها و بانک‌ها تقسیم می‌شود و بودجه دفاعی جز بودجه عمومی است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته اتفاق خوبی در بخش صنایع دفاعی صورت گرفته است، گفت: در حوزه نظامی با تحقیقات صورت گرفته خوشبختانه امروز  به دستاوردهای خوبی رسیدیم و ما قادریم این ظرفیت را برای توسعه صادرات کشور استفاده کنیم.

سردار اسحاقی افزود: ما امروز دارای محصولات نظامی هستیم که می‌تواند با کشورهای زیادی رقابت کند.

وی با اشاره به اینکه  باید برای ورود به عرصه‌های نوفناورانه و استفاده از ظرفیت‌های تجاری سازی آن‌ها برای خلق منابع مانند حوزه فضا و پرتاب از ماهواره استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امروز چابهار یک محل استراتژیک است و می‌تواند یک ایستگاه فضایی شود و مزیت‌های زیادی نسبت به دیگر ایستگاه‌های فضایی دارد و می توان از این ظرفیت برای تجاری سازی استفاده کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها