بوش پدر درگذشت

چهل و یکمین رئیس‌جمهور ایالت متحده آمریکا در سن ۹۴ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۳۲۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ - 01December 2018

بوش پدر درگذشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، خانواده «جورج بوش» در بیانیه‌ای اعلام کردند جورج بوش پدر، چهل و یکمین رئیس‌جمهور ایالت متحده آمریکا در سن 94 سالگی درگذشت.

بوش پدر در دوران ریاست جمهوری «رونالد ریگان» در سمت معاون او مشغول به فعالیت بود. وی در طول سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳ در زمان ریاست جمهوری «ریچارد نیکسون» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل و مدیر سازمان سیا در سال‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷بود و قبل از آن در سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ میلادی سفیر ایالات متحده در جمهوری خلق چین بود.

وی در اولین سال زمامداری‌اش با بحران گروگانگیری لبنان که منجر به ربودن ۱۰۴ گروگان خارجی بین سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۹۲ در «اوج» جنگ داخلی همراه بود؛ مواجه شد. همچنین در سال ۱۹۹۱ بوش پدر در راس ائتلافی بین‌المللی که متشکل از برخی از کشورهای غربی - آفریقایی و حاشیه خلیج فارس برای آزادی کویت از اشغال عراق وارد عمل شد.

بوش پدر پس از مشکلات اقتصادی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۹۲، از «بیل کلینتون» شکست خورد. جورج هربرت واکر بوش در سن ۹۴ سالگی پیرترین رئیس‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا بود که درگذشت. نکته جالب توجه در مورد رئیس جمهور فقید آمریکا این است که در تاریخ ایالات متحده آمریکا بیش از همه رؤسای جمهوری این کشور عمر کرده‌ بود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها