رد اسید بر صورت فرهنگ

ترویج شایعات بی اساس و نادیده انگاشتن ارزش های فرهنگی که عمدتا ریشه ای مذهبی دارند تاثیراتی به مراتب مخرب تر از آسیب های ظاهری بر جای خواهد گذاشت.
کد خبر: ۳۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ - 26October 2014

رد اسید بر صورت فرهنگ

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اخیرا شاهد حوادثی در شهر اصفهان بودیم که قطعا محکوم بوده و همه ارگان های حاکمیتی نیز برای دفع چنین جرایمی دست به کار شده اند. اسید پاشی، جنایتی نیست که برای اولین بار در اصفهان صورت گرفته باشد و با توجه به اطلاعات موجود نیز شاید نتوان این اقدام را برنامه ریزی شده دانست.

در این میان رسانه های خارجی با ترویج شایعاتی بی اساس در رابطه با اسید پاشی در شهر های مختلف و ارائه تصویری  ناامن از فضای کشور به نقد فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و با توطئه ای حساب شده، این جنایت را به آمرین معروف و ناهیان منکر نسبت دادند.

درواقع دلسوزان قلابی مجروحین اسید پاشی، بیش از آن که به فکر این عزیزان دردمند باشند، اهداف منحط خود را دنبال کرده و می خواهند تیر خلاص را به فرهنگ عاشورایی امر به معروف و نهی از منکر وارد کنند، همانطور که دستگاه تبلیغاتی امویان با جعل حدیث و عملیات روانی علیه ائمه معصومین علیهم السلام، اقدامات فراوانی را صورت داد.

آن چه  قابل تامل است، رویکرد برخی از رسانه های داخلی به این مسئله بود که خواسته یا ناخواسته در راستای اهداف رسانه های غربی قلم زده و آب در آسیاب دشمن می ریزند.

 تخریب فرهنگ عاشورایی و امر به معروف و نهی از منکر آثاری به مراتب مخرب تر بر جامعه خواهد گذاشت که نه به راحتی قابل ترمیم است ونه می توان از تبعات آن جلوگیری کرد.

در همین رابطه فرج الله عارفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، ثبات امروز کشور محصول فرهنگ اعتماد ساز و آبروپرور عاشورایی است،اظهار داشت: توفیقاتی که علی رغم مشکلات تسلیهاتی در 8 سال دفاع مقدس حاصل شد، نتیجه ترویج فرهنگ عاشورایی است که نظام جمهوری اسلامی ایران را پدید آورد.

وی با بیان اینکه امروز ایران حامی ملت های مظلوم جهان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: آن چه امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، حفظ فرهنگ عاشورا می باشد، چرا که دشمن با تهاجم فرهنگی می تواند فرهنگ عاشورایی را مورد تهدید قرار دهد.

عارفی در پایان اذعان داشت: در فرهنگ عاشورایی وقتی امر به معروف و نهی از منکر مطرح می شود، یعنی زمینه آسایش مردم فراهم شده است، ضمن اینکه فرهنگ عاشورایی فقط سینه زنی و عزاداری نیست بلکه توجه به نیازهای مردم، تداوم پیگیری و حل مشکلات آن ها و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر می تواند به عنوان یک عامل مروج فرهنگ عاشورایی مورد استفاده قرار گیرد.

به همین دلیل برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید نحوه بکار گیری این فرهنگ غنی اسلامی را نیز بیاموزیم تا تیغ های زهرآگین دشمن بر پیکره فرهنگ عاشورایی ما اثر نکند و قطعا محاکم قضایی نیز برای جلوگیری از وقوع چنین جنایاتی باید مجرمین را به اشد مجازات برسانند تا نعمت امنیت اجتماعی با مخاطره مواجه نشود.

به قلم :پوریا بهرادکیان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار