یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۲۰) / اگر کربلا را فتح نکردیم خرمشهر را کربلا می‌کنیم

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یکی از یادداشت‌های روزانه خود در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۵۹ شرح حالی از اسیر شدن چند نیروی رژیم بعث عراق توسط یک رزمنده و ورود ۵۰۰ نفر نیروی خودی در خرمشهر را بیان کرده است.
کد خبر: ۳۲۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 03December 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۲۰) / اگر کربلا را فتح نکردیم خرمشهر را کربلا می‌کنیم

متن یکی از یادداشت‌های روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاومت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«شب گذشته نفربر‌های دشمن در فلکه زندان رفت و آمد می‌کردند و در خیابان دورقی هم ماشین‌های‌شان رفت و آمد داشتند. شب گذشته 2 تیم از نیرو‌های دشمن از عباره آمده و در خیابان آرش مستقر شدند. عده‌ای غیر نظامی هنوز در محله دره درخرمشهر هستند و شهر را تخلیه نکرده‌اند.

آخر خیابان عشایر برادران پاسدار با دشمن درگیر هستند. در چهل متری پشت باغ‌های دورقی به سوی برادران پاسدار تیراندازی کردند. یک برادر مسلح بومی سه عراقی را در خانه اسیر کرده است و تیربار آن‌ها را به غنیمت گرفته است.

یکی از سه نفر اسیر عراقی می‌گفت که هدف ما تصرف پل است و فرماندهان ما گفته‌اند که باید محمّره را تصرف کنید وگرنه مجازات خواهید شد. نیرو‌های خودی تانک‌های عراقی را زیاد با آرپی جی می‌زدند. عراقی‌ها تانک‌های‌شان را جمع آوری کرده بردند.

بازار صفا در حال سوختن است. سید حسین خمینی به همراهی ۵۰۰ نفر مسلح به شهر آمده‌اند و خودشان گفته‌اند که هشت روز در راه بودند تا به خرمشهر رسیدند. امروز در یک جلسه سید حسین خمینی گفته است آن کسی که در شهر است مرد عمل است و ما با همین امکانات کم می‌جنگیم و اگر نتوانستیم کربلا را فتح کنیم خرمشهر را کربلا می‌کنیم.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار