رئیس کل دادگستری استان کرمان:

افزایش میزان اعتماد عمومی موجب تقویت پایه‌های نظام می‌شود

«یدالله موحد» گفت: هر قدر میزان اعتماد عمومی به نظام و حکومت افزایش پیدا کرده و تقویت شود، پایه‌های این نظام مقدس مستحکم‌تر شده و بر روی اعتماد عمومی بنا شده است.
کد خبر: ۳۲۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ - 04December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «یدالله موحد» رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین بزرگداشت سالروز تصویب قانون اساسی و پاسداشت روز قشر بسیج حقوقدانان، با بیان این‌که اراده انقلابی ملت ایران با رهبری مرجعیت دینی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران براساس باور‌ها و اعتقادات مذهبی مردم و در چارچوب اهداف بلند و آرمان‌های شهدا و نیز با پشتوانه منابع عظیم دینی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعبیر بلندی از اهداف عالیه ملت و رهبری است و قطعا دوام و بقای انقلاب اسلامی متکی به اراده عمومی و اعتماد مردم به نظام است و این اعتماد به‌عنوان شاخص بایستی همیشه مدنظر باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: هر قدر میزان اعتماد عمومی به نظام و حکومت افزایش پیدا کرده و تقویت شود، پایه‌های این نظام مقدس مستحکم‌تر شده و بر روی اعتماد عمومی بنا شده است.

وی با اشاره به این‌که بسیج در همه حوزه‌ها اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی ایفای نقش می‌کند، اظهار داشت: ما به‌عنوان اعضای بسیج، رسالت بزرگی داریم که آن حفظ اتحاد و انسجام عمومی و مبارزه با عوامل اختلال در حفظ این اتحاد است.

بقای انقلاب اسلامی متکی به اعتماد مردم به نظام است

موحد ادامه داد: دشمن ادعای این را دارد که نظام حقوقی ما توان اداره کشور را ندارد و در حال برنامه‌ریزی این موضوع است که با بزرگ‌نمایی مشکلات، اعتماد عمومی را تحت تاثیر قرار دهد و در این بین وظیفه حقوقدانان این است که این نقشه دشمن را نقش برآب کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: باید تلاش کنیم به نقطه‌ای برسیم که نظام حقوقی ایران به عنوان الگو به بقیه جوامع معرفی شود و این موضوع با تقویت ساختار‌ها و اصلاح برخی قوانین به واقعیت خواهد پیوست.

وی افزود: تغییرات خوبی در بحث اصلاح قوانین رخ داده و چشم‌انداز خوبی برای نظام حقوقی وجود دارد و در این بین بسیج حقوقدانان با تشکیل هیئت‌های اندیشه ورزی، فعال کردن کمیته‌های مختلف در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

در ادامه این مراسم، سردار «محمد مطهری» جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این‌که مردم به انقلاب و نظام امید دارند، اظهار داشت: دشمن سعی می‌کند یأس، ناامیدی و بدبینی را در جامعه ترویج کند و در این بین نیرو‌های انقلابی وظیفه سنگینی در خنثی کردن این توطئه‌ها دارند.

وی افزود: جامعه حقوقدان به‌خصوص قضات محترم با صدور احکام عادلانه و قضاوت‌های به جا و صحیح، نقش مهمی در بالابردن رضایت جامعه و اعتماد عمومی دارند و بایستی جامعه به نقطه‌ای برسد اوامر الهی پیاده شود.

سردار مطهری تصریح کرد: در بحث جهانی ما برحق هستیم و در عین اینکه استکبار جهانی توسط دادگاه‌های خود بر علیه ما موضع می‌گیرند و فضای رسانه‌ای شدیدی را شکل داده‌اند، می‌طلبد از لحاظ حقوقی بر علیه این تحرکات دشمن اقامه دعوی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها