نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

کنگره پژوهشی «علامه بلادی» مظهر وحدت حوزه و دانشگاه است

آیت‌الله «غلام علی صفایی بوشهری» با اشاره به این‌که نقش روحانیت استان بوشهر در تولیدات دانش‌بنیان دقیق است، گفت: کنگره «علامه بلادی» مظهر وحدت حوزه و دانشگاه است.
کد خبر: ۳۲۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ - 04December 2018

کنگره پژوهشی «علامه بلادی»، مظهر وحدت حوزه و دانشگاه استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلام علی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، در چهارمین کنگره پزوهشی «علامه بلادی بوشهری» با بیان این‌که استان بوشهر مهد حماسه و مدار ولایت‌پذیری است، اظهار داشت: روحانیون هدایت‌گر تبلیغ دین مبین اسلام و مظهر مجاهدت هستند.

وی با اشاره به این‌که نقش روحانیت استان بوشهر در تولیدات دانش‌بنیان دقیق است، گفت: کنگره «علامه بلادی» مظهر وحدت حوزه و دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: روحانیت این استان در بررسی و پژوهش تاریخی و پیشینه‌شناسی تمدن، یک بستری جهت تجلی روحانیت و ارائه آثار مکتوب است.

آیت‌الله صفایی بوشهر با بیان این که روحانیت استان بوشهر همواره تاریخی درخشان داشته است تصریح کرد: اگر از منظر علمی به بوشهر نگاه کنیم، بسیاری از کتاب‌های مرجع به قلم روحانیت این استان است.

امام جمعه بوشهری با تأکید بر این‌که روحانیت استان بوشهر همچون ستاره‌ای در آسمان جهان اسلام پر فروغ می‌درخشند، افزود: ولایت‌مداری مردم استان بوشهر، ریشه در تاریخ روحانیت دارد.

وی ویژگی‌های مردم استان بوشهر را اسلام‌خواهی، به‌عنوان یک صراط مستقیم و نجات و کمال انسان، تحصیل علم و معارف در بستر اخلاق و ادب الهی، مردمی بودن، مبارزه با استکبار، استقامت در قبال مشکلات و ولایت‌مداری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار