نماینده ولی فقیه در لرستان:

حرکت دانشجویی ما باید به سمت مطالبه‌گری برود

آیت الله «سید احمد میرعمادی» گفت: امروز حرکت دانشجویی ما باید به سمت مطالبه گری برود، باید دانشجویان از مسئولان بخواهند که پاسخگو باشند که این به نفع جامعه است و جلوی خودکامگی‌ها، انحراف و ضایع شدن حقوق ملت را می‌گیرد.
کد خبر: ۳۲۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ - 07December 2018

حرکت دانشجویی ما باید به سمت مطالبه گری برودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته این شهر اظهار داشت: روز 16 آذر به تعبیر رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی متعلق به دانشجوی ضدآمریکایی، ضد استکبار و ضد استبداد است؛ ماهیت جنبش دانشجویی ضد استبداد، ضد استعمار و  استقلال داشتن و حق‌طلبی بوده است.

وی گفت: 16 آذر روز دانشجو نام‌گذاری شده است و علت نام‌گذاری این روز برمی‌گردد به 65 سال پیش به خاطر شهادت سه دانشجوی عزیزی که در برابر معاون رئیس‌جمهور آمریکا زمانی که به ایران  سفرکرده بود اعتراض کردند و این سه دانشجو به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه از همان زمان جنبش دانشجویی در ایران شکل گرفت، افزود: امروز جنبش دانشجویی در ایران 65 سال سابقه دارد، هدف از جنبش دانشجویی حرکت جوانان برای اصلاح وضعیت کشور، جلوگیری از انحراف سیاسی در سیاست‌های کلان کشور، ایستادگی در برابر استکبار و استبداد بود.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: 16 آذر یک واقعه تاریخی ماندگار در تاریخ ایران اسلامی است و امروز ما نیازمند جنبش دانشجویی ضدآمریکایی هستیم و امروز نیز دانشجویان باید در عرصه اجتماع نقش‌آفرینی کنند و باید پیشتاز در مبارزه با آمریکا باشند و در ضد استکبار و ضد استعماری بودن پیشگام باشند که هستند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه  جنبش دانشجویی امروز یک جایگاه بسیار بالایی در جامعه دارد، تصریح کرد: برای اینکه این قشر جوان ما با صراحت با قاطعیت و بدون اینکه چشم‌داشتی داشته باشد حق‌طلبی و عدلت خواهی خود را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز حرکت دانشجویی ما باید به سمت مطالبه گری برود، باید دانشجویان از مسئولان بخواهند که پاسخگو باشند که این به نفع جامعه است و جلوی خودکامگی‌ها، انحراف و ضایع شدن حقوق ملت را می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه باید دانشجویان ما مطالبه گر باشند، اظهار داشت: امروز جنبش دانشجویی باید به دنبال ترویج گفتمان انقلابی باشد و روحیه انقلابی را در جامعه تزریق کند و به دنبال افزایش بصیرت و بالا بردن سطح آگاهی جامعه حرکت کند.

امام جمعه خرم آباد گفت: امروز جنبش دانشجویی باید عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و اشرافی گری را دنبال کند تا این جنبش سالم وزنده باقی بماند.

وی ادامه داد: اگر جنبش دانشجویی بخواهد زنده، سالم و نقش‌آفرین باشد باید در برابر استکبار، استبداد، فساد، انحراف و ناحقی‌ها ایستادگی کند این انتظاری است که مقام معظم رهبری از جنبش دانشجویی دارد.

آیت‌الله میرعمادی با استناد به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: جنبش دانشجویی موتور محرک برای تحقق تمدن نوین اسلامی است، تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی مراحلی دارد و آخرین مرحله رسیدن به تمدن اسلامی است جنبش دانشجویی موتور محرک برای رسیدن به نقطه اعلا است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی آموزش‌ وپرورش و دانشگاه‌ها در راستای اقامه نماز صورت گرفته است و نمازخانه‌های مدارس و دانشگاه‌ها را مملو از دانش آموزان و دانشجویان کرده و صلابت جامعه ما به این بستگی دارد.

وی گفت: این روزها شاهد فضاسازی سران کاخ سفید علیه ایران اسلامی هستم، وزیر امور خارجه آمریکا گفت ایران آزمایش موشکی جدید انجام داده که این آزمایش ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است، به دنبال آن رئیس‌جمهور آمریکا به‌گونه‌ای دیگر مطرح کرد و فضاسازی شدیدی کردند و در این میان اروپائیان سو استفاده کردند.

امام جمعه خرم آباد گفت: اروپایی‌هایی که در زمینهٔ برجام بدهکار ایران هستند و برای توجیه بدهی هشت‌ماهه‌شان فضاسازی کردند که کارهایی که ایران انجام می‌دهد ناقض قطعنامه است، ولی جای این سخن است که شما کی خواستید با ایران همکاری کنید که الآن داشته باشید.

آیت الله میر عمادی افزود: اینکه الآن شیطنت کردید و مسئله مذاکره موشکی را دوباره مطرح می‌کنید ما همان برجام که با شما مذاکره شد برایمان بس است، آن بدعهدی‌های شما، ناجوانمردی و عهدشکنی‌های شما برای ما بس است و ما به شما اعلام می‌کنیم که فعالیت‌های موشکی ایران هرگز قابل‌مذاکره نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان فعالیت موشکی را ضامن امنیت کشور دانست و عنوان کرد: فعالیت موشکی خار چشم دشمنان ما است چراکه همین فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای آنها را در برابر ایران وادار به  تعظیم کرده است.

 وی گفت: امروز ما در برابر دو سیاست غلط قرار داریم که یکی سیاست خصمانه آمریکا است که دائماً کینه‌توزی می‌کند و دوم سیاست مزورانه اروپایی‌ها است که با چرب‌زبانی و پایبندی به برجام با آن‌ها سروکار داریم.

امام جمعه خرم آباد بابیان اینکه از مسئولان می‌خواهیم در برابر این دو سیاست غلط آمریکا و اروپا فعالیت دیپلماسی انقلابی داشته باشند، تصریح کرد: دیگر مسئله سازش  و امثال این‌ها فایده ندارد و باید با آن‌ها مانند خودشان برخورد کرد، تواضع در برابر تواضع و تکبر در برابر تکبر و با آن‌ها باید با قاطعیت برخورد شود تا سر جای خود بنشینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان  در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئله گرانی‌های سرسام‌آور اشاره کرد و گفت: امروز در جامعه گرانی وجود دارد به‌ویژه اینکه لرستان و شهر خرم‌آباد ازجمله شهرهای گران کشور است، ما دو جور گرانی داریم یک‌جور گرانی است که تحت تأثیر مسائل کلان کشور است که تأثیر در قیمت می‌گذارد اما یک گرانی کاذب و غیرمنطقی  نیز داریم.

وی گفت: این گرانی که هیچ ریشه ندارد، الآن در جامعه تولیدکننده جنسی که تولید می‌کند هر قیمتی می‌گذارد و فروشنده هر چه دلش می‌خواهد قیمت می‌گذارد؛ قیمت‌های تعیین‌شده هرگز عملی نمی‌شود و کم‌فروشی بیداد می‌کند

  آیت الله میر عمادی افزود: نظارت و بازرسی متأسفانه نظارت وباز رسی در بازار وجود ندارد ، یکی از مشکلات این است که مصوبات تنظیم بازار عملی نمی‌شود؛ جلسات تنظیم بازار خوب تشکیل می‌شود اما سؤال است که چقدر از مصوبات اجرایی شده و ثمره‌اش چیست؟ چرا مردم این ثمرات را احساس نمی‌کنند؟

 نماینده ولی فقیه در لرستان  با بیان اینکه چرا مسئولان همت نمی‌کنند و گرانی‌هایی که دست خودشان است و می‌توان جلوگیری کرد ولی نمی‌کنند، یاد آورشد: حتی برخی از اجناس مال استان است ولی در استان خودمان گران‌تر از استان‌های دیگر است و معنا این است که نظارت میدانی نیست؛ نظارت تشریفاتی و اینکه حضور داریم کافی نیست، دستگاه‌های نظارتی به‌صورت جدی ورود کنند که حداقل مردم ببینند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار