امام جمعه پلدختر:

دانشجو در کنار تحصیل باید به فکر احترام به خون شهدا باشد

حجت الاسلام «احمد علی حسین زاده عاملی» گفت: دانشجو در کنار تحصیل باید به فکر احترام به خون شهدا باشد، زیرا این امنیت و آسایش که درحوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها وجود دارد و اینکه ما به راحتی می‌توانیم تحصیل کنیم، مرهون خون شهداست.
کد خبر: ۳۲۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ - 07December 2018

دانشجو در کنار تحصیل باید به فکر احترام به خون شهدا باشدبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، حجت الاسلام « احمد علی حسین زاده آملی» امام جمعه پلدختر در خطبه های این هفته نماز جمعه با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار اظهار داشت: تروریست ها  در منطقه چابهار قصد عملیات انتحار و انفجار در مقر فرماندهی انتظامی این شهرستان را داشتند که موفق نشدند.

وی با بیان اینکه مسئولیت این عملیات تروریستی کور را گروه تروریستی انصارالفرقان بر عهده گرفت، افزود: بر اثر این عملیات تعدادی از هموطنان زخمی و تعدادی شهید شدند؛ به فرموده شهید بهشتی هرچه ملت ما کشته شود آنها بیدارتر می شوند، انقلاب ما متعلق به امام زمان (عج) است و در این راه خون ها باید داده شود و ملت ما نمی ترسد و بر آرمان ها و ارزش های انقلاب و ولایتمداری خود تا تحقق این امر مهم پافشاری می کند.

امام جمعه پلدختر با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت مدرس و روز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید مدرس مجتهد و نماینده ای با درایت، ساده زیست، شجاع، بیگانه ستیز بود که خدمت به مردم را وظیفه شرعی می دانست.

وی با تاکید براینکه نمایندگان در شعار و عمل باید به گونه ای باشند که نشان دهند مانند مدرس هستند تصریح کرد: نماینده مجلس بایستی احتیاجات مردم را بشناسد و به درد مردم به خصوص محرومین و فقرا آگاه باشد.

حسین زاده آملی با انتقاد از حرکات برخی نمایندگان در عکس سلفی گرفتن با یک خانم خارجی در مجلس گفت: باید بیگانه ستیزی در گفتار و حرکات نماینده مجلس نمود داشته باشد و به انتظارات شهدا و حضرت آقا بی توجه نباشد زیرا عکس گرفتن سلفی با یک خانم خارجی افتخار نیست و اگر این چنین اتفاقات تلخ رخ می دهد به خاطر انتخاب اشتباه مردم است.

وی با تاکید بر اینکه باید انقلابی گری و ولایتمداری دو پارامتر مهم در انتخاب نماینده مجلس یا رئیس جمهور قرار گیرد افزود: در انتخابات ها بایستی به افرادی رای دهید که دارای خط و خطوط انقلابی و پایبند به ولایت باشند، نباید در انتخابات به اشخاص به صورت قوم و قبیله ای رای داد زیرا اگر کسی در مجلس دل رهبر و شهدا را خون می کند مقصر ما هستیم که اشتباه رای داده ایم.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: علی رغم پذیرش قطعنامه، بصیرت و بینش امام راحل باعث سربلندی انقلاب و اعلام عراق به عنوان سرآغاز دوران دفاع مقدس از طرف سازمان ملل شد و در فتنه 88 نیز بصیرت، درایت حضرت آقا و هوشیاری ملت توطئه های آنها را خنثی کرد.

وی با تبریک 16آذر روز دانشجو خاطرنشان کرد: ۱۶آذر روز دانشجو به عنوان یکی از مهمترین اتفاقات شکل گرفته در جنبش دانشجویی است که رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان اعلام کردند دانشجوی موفق کسی است که خوب درس بخواند، تهذیب، اخلاق حسنه داشته باشد و ورزش کند.

حسین زاده آملی با بیان اینکه دانشجویان مظهر شهامت هستند گفت: پشت پا زدن به آرمان گرایی انقلابی از آفت هایی است که دانشجو باید با بصیرت و انقلابی عمل کند؛ دانشجو در کنار تحصیل باید به فکر احترام به خون شهدا باشد زیرا این امنیت و آسایش که درحوزه های علمیه و دانشگاه ها وجود دارد و اینکه ما به راحتی می توانیم تحصیل کنیم، مرهون خون شهدا است.

وی بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خبری از خانه دانشجویی نبود ولی بحمدالله در هر محله و منطقه شاهد وجود خانه دانشجویی هستیم، امروز علی رغم مشکلات اقتصادی وبیکاری، دولت و مسئولان باید به دغدغه ها و مطالبات به حق دانشجویان توجه کنند؛ دانشگاه نیز نوعی مسجد است و دانشجویان قشر فرهیخته وفعال جامعه هستند که در کنار علم آموزی باید به مسائل فرهنگی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها