آیین اختتامیه دومین جایزه علمی ادبی طاهره صفارزاده/2

قزوه: صفارزاده راضی نشد جایزه چهره‌ی ماندگار را بگیرد/ آثار او از نامش در جامعه جلوتر است

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: حرف همه کسانی که درباره صفارزاده سخن گفته‌اند این است که حق او به خوبی ادا نشده است. ایشان سال‌ها فعالیت کرده است اما تلاش‌ها و آثارشان از نامشان در جامعه جلوتر است. باید تلاش شود این بانوی دانشمند معرفی شود.
کد خبر: ۳۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲ - 27October 2014

قزوه: صفارزاده راضی نشد جایزه چهره‌ی ماندگار را بگیرد/ آثار او از نامش در جامعه جلوتر است

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری در آیین اختتامیه دومین جایزه ادبی علمی دکتر طاهره صفارزاده که عصر دیروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: من در این مراسم به نمایندگی از آقای مومنی شریف که در مراسم ختم آیت الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) حضور دارند، سخن میگویم.

وی ادامه داد: حقی که صفارزاده بر گردن ما جوانترها دارند ما را وادار میکند که دغدغه خوب برگزار کردن این مراسم را داشته باشیم و امیدواریم این آیین سالهای آینده نیز برگزار شود. ویژهنامهایی که در روزنامه اطلاعات چاپ شد. چند کتاب و یک تمبر که امروز رونمایی میشود بخشی از این تلاشهاست و صحبتهایی نیز شده است که تندیس صفارزاده در موزه مشاهیر برج میلاد نصب شود و امیدواریم این کار تا پایان سال محقق شود.

قزوه خاطرنشان کرد: در مورد خانم صفارزاده کتابهای بسیاری نوشته شده است. یک کتاب هم امروز رونمایی میشود که شان ادبی ایشان به زبان بزرگان بیان شده است. حرف همه کسانی که درباره صفارزاده سخن گفتهاند این بوده است که حق او به خوبی ادا نشده است. ایشان طی سالها تلاش کرده است اما تلاشها و آثارشان از نامشان در جامعه جلوتر است. حق این استاد به خوبی ادا نشده است. باید تلاش شود این بانوی دانشمند معرفی شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور بانوان شعر انقلاب در جلسه گفت: هربار که آثار خانم صفارزاده را میخوانم با وجهی تازه از زندگی ایشان آشنا میشوم. نکتهای که در زندگی صفارزاده دیدم توجه ایشان به ادعیه است. صفارزاده در فاصلهی سال 80 تا پایان عمرشان کارهای خوبی در زمینه ادعیه و ترجمه مانند دعای عرفه و جوشن کبیر داشتهاند. زندگی شخصی وی با ادعیه گرده خورده بود و کسانی که اهل ادعیه هستند اهل نجات نیز هستند.

قزوه بیان کرد: یک روز که خدمت ایشان رفته بودم، برایم تعریف میکرد: در آسمان با حروف نورانی چیزی نوشته بودند که نشان میداد حضرت پروردگار به ترجمهی قرآن من توجه داشته و قبول کردهاند. ایشان از این اتفاق بسیار شاد بودند. زحمت او قبول شده بود و این بزرگترین صلهایی بود که خداوند به ایشان داشت.

وی ادامه داد: چندین بار جایزه چهرهی ماندگار را خواستند به ایشان بدهند اما راضی نشدند، حتی یک بار بنده را واسطه کردند اما ایشان قبول نمیکردند. ایشان در وجه مادی نیز اینگونه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار