با حضور سردار غیب‌پرور؛

پهپاد بدون سکان بسیج رونمایی شد+ عکس

رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز از پهپاد بدون سکان مخترعان بسیجی رونمایی کرد.
کد خبر: ۳۲۲۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ - 09December 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه طرح‌های فناورانه بسیج که صبح یکشنبه با حضور امیر سرتیپ «باقری» معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ «زاده‌کمند» معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار «غیب پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار «فضلی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در سازمان بسیج اقشار برگزار شد، از چهار طرح جدید فناورانه بسیجیان رونمایی به عمل آمد.

یکی از این طرح‌ها پهپاد بدون سکان vtcu۱۳۳ است که در آن برخلاف سایر پهپاد‌ها که برای هدایت آن‌ها از سکان‌ها و سطوح کنترلی استفاده می‌شود، هدایت و جهت‌گیری پهپاد با استفاده از تغییر زاویه در خروجی موتور‌ها صورت می‌گیرد. این پهپاد در ماموریت‌های شناسایی و رزمی کاربرد دارد.

به گفته سازندگان این طرح، موتور‌های این پهپاد دارای قابلیت تغییر زاویه و سرعت هستند و نوع عمودپرواز آن نیز بزودی ساخته خواهد شد.

پهپاد بدون سکان بسیج رونمایی شد

شناسایی در مسافت‌های طولانی، حمل و بکارگیری سیستم جنگ الترونیک رادار هوایی و همچین پشتیبانی واحد‌های رزم هوایی از کاربرد‌های این پهپاد هستند.

محصول بعدی عرضه شده در این نمایشگاه، ماده شیمیایی نیترات باریم است که در صنایع نظامی و آتش نشانی کاربرد دارد؛ محصولی که تا پیش از این وارداتی بود، اما اکنون محققان بسیجی موفق به تولید آن شده‌اند.

محصول سوم، فرآورده گیاهی بامبو به دست محققان جوان بسیجی استان گیلان بود. این محصول نیز یک منبع غذایی فراسودمند ارگانیک است که حا‌وی ۱۷ نوع آنزیم و ۱۰ عنصر سودمند معدنی است.

کتاب کاربرد پلاسما در صنعت هوافضا نیز ازجمله مواردی بود که در این نمایشگاه رونمایی شد. این کتاب به همت مرکز پلاسما و لیزر سازمان بسیج علمی پژوهشی تدوین شده است.

بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاح این نمایشگاه، سامانه حمایت از کالای ایرانی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ 231

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
بسم رب مهدی بحق مهدی اشفع صدر مهدی بظهور مهدی
لبیک یا خامنه ای
ما بسیجیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت...
ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.
وای اگر سید علی حکم جهادم دهد...
خداوند جزای خیرتان دهد.
نظر شما
پربیننده ها