سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

راه‌اندازی مجدد گشت کنترل نامحسوس در تهران

رئیس پلیس تهران بزرگ از راه‌اندازی مجدد گشت کنترل نامحسوس در تهران خبر داد و گفت: رانندگان متخلفی که خودرو آن‌ها توقیف می‌شود، موظف به گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.
کد خبر: ۳۲۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ - 09December 2018

راه‌اندازی مجدد گشت کنترل نامحسوس در تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه اجرای «طرح طاهر»، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق آمار‌ها بالغ بر ۷۰ درصد کشته‌ها در تهران، رانندگان و عابران پیاده هستند، گفت: بر اساس آمار، کاهش چهار درصدی در حوادث و کشته‌ها داشتیم که راضی‌کننده نیست و باید تمام تلاش خود را برای بهبود این وضعیت بکار بگیریم.

وی ادامه داد: امروز بیش از هفت میلیون خودرو در تهران در حال تردد است، گفت: در تهران بیش از ۱۳ میلیون نفر زندگی می‌کنند که باید قوانین را رعایت کنند.

رحیمی افزود: از امروز گشت کنترل نامحسوس پلیس در تهران احیا خواهد شد و با تخلفات لایی‌کشی، سبقت و سرعت در بزرگراه‌ها برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تا کنون بیش از هزار و ۳۷۵ خودرو توقیف شده است، گفت: این خودرو‌ها به دلایل تخلفات بزرگراهی، حرکت در خطوط ویژه، به خطر انداختن امنیت اخلاقی، توقف در مقابل درب نمایشگاه‌های فروش خودرو، دور دور کردن، خلافی بالا، دودزا بودن، حرکت مارپیچ، سرعت و سبقت غیرمجاز و مخدوش بودن و پوشاندن پلاک توقیف شده‌اند.

سردار رحیمی ادامه داد:  عبور موتورسیکلت سنگین در معابر و بزرگراه‌های تهران ممنوع است و فقط موتورسیکلت و خودرو دارای پلاک می‌تواند تردد کند؛ این قانون شامل همه ارگان‌هاست و همه وسایل نقلیه باید دارای پلاک باشند.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: ما مصمم هستیم که انضباط اجتماعی را با بکارگیری همه ظرفیت‌ها در تهران ارتقا دهیم و شعار ما «شهر ایمن همراه با قانون» است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما ارائه آموزش به رانندگان متخلف است، تاکید کرد: تمامی رانندگانی که قانون و مقررات را رعایت نمی‌کنند و خودرو آن‌ها توقیف می‌شود، باید کلاس‌های آموزشی را طی کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در برخی مواقع، رانندگان متخلف با ماموران راهنمایی و رانندگی برخورد می‌کنند، گفت: ما با تمام توان از نیرو‌های راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم و در مواقع نیاز از ظرفیت دیگر پلیس‌ها استفاده خواهیم کرد.

سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس با خودرو‌های دارای جریمه یک میلیون تومان برخورد خواهد کرد، افزود: پلیس مطابق قانون پس از یک ماه فرصت، خودرو‌هایی را که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند، توقیف می‌کند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در این طرح، خودرویی توقیف شده که بیش از ۱۳ میلیون جریمه داشته است، بیان کرد: خودرو‌های توقیفی با توجه به نوع تخلف از یک هفته تا یک ماه در پارکینگ خواهند بود.

وی عنوان کرد: در بین سه عامل خودرو، انسان و جاده اگر انسان قوانین و مقررات را رعایت کند، تصادفات کاهش می‌یابد.

سردار رحیمی با هشدار به نمایشگاه‌داران و کسبه‌ای که خودرو خود را در پیاده‌رو پارک می‌کنند، گفت: پلیس در این خصوص بار‌ها هشدار و تذکر لازم را داده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در طرح طاهر، خودرو‌های زیادی از نمایشگاه‌داران و کسبه توقیف شد و این برخورد‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها