یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید باقری (27)

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یکی از یادداشت‌های روزانه خود در تاریخ هفتم آبان ۱۳۵۹ شرح حالی از عقب‌نشینی مزدوران عراقی در خرمشهر را بیان کرده است.
کد خبر: ۳۲۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 11December 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر (بیت‌المقدس) مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید باقری (27)

متن یکی از یادداشت‌های روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاومت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«امروز خمپاره انداز‌های سپاه خرمشهر دو انبار مهمات و یک تانک، یک نفر بر و یک خودروی جیپ همراه با نفرات دشمن را کشته و زخمی کردند که نفرات عراقی تعداد کشته و زخمی‌های‌شان بیش از ۷۰ نفر بوده است. در همین روز با شلیک خمپاره انداز‌ها به ساختمان‌های اطراف پل عده‌ای از مزدوران کشته و عده‌ای که خیال فرار داشتند با شلیک آرپی جی ۷ برادران سپاه و تکاوران نیروی دریایی و نیرو‌های مردمی و ارتش از پا در می‌آیند.
عصر دیروز یک فانتوم خودی مواضع دشمن را در فرمانداری و پادگان دژ بمباران کردند. دیروز عصر یک بلدوزر دشمن در حال حفر سنگر در اطراف پارک شهر دیده شده است. صدای رفت و آمد تانک‌های دشمن در خیابان شهدا شنیده شده است. به گفته یکی از برادران که به بخش اشغالی رفته بود شب گذشته یکی از سنگر‌های خودی هدف آرپی جی قرار می‌گیرد و پنج سرباز مجروح شدند.
عراقی‌ها در خیابان امام خمینی به پشتیبانی توپ خانه شروع به سنگر بندی کردند و تانک‌های آن‌ها در سنگر‌های زیرپل و عباره و جاده کمربندی مستقر شدند. یک خوردرو پر از مهمات و نفرات در شهر دیده شده بنا به گفته یک استوار و چند سرباز دیشب دشمن با شلیک خمپاره، منور و رگبار شدید تیربارقصد عبور از شط را داشت که نیرو‌های خودی سریعاً عکس العمل نشان می‌دهندو عراقی‌ها مجبور به عقب نشینی می‌شوند. توپ خانه دشمن امروز سمت راست پل را زیر آتش داشت و صدای نقل و انتقال دشمن از جاده کمربندی به گوش می‌رسد.
امروز یک لودر و یک ماشین پر از مهمات از فردوسی عبور کرده و به سوی مسجد جامع رفتند. امروز عراقی‌ها با ۳۰۰ نفر از بهمن شیر عبور کرده و با نیرو‌های خودی درگیر شدند که ۱۵۰ تن از عراقی‌ها کشته شدند و تعدادی اسیر شدند. دشمن به موازات بهمن شیر نیرو‌های خود را به جلو می‌برد.
دیروز یکی از دیده بان‌های خودی با تیر بار دشمن به شهادت رسید. امروز یک قایق عراقی از ایستگاه هفت قصد ورود به آبادان را داشت که با آتش نیرو‌های خودی جلوی آن‌ها گرفته می‌شود و یک عراقی هم اسیر می‌شودو بقیه آن‌ها زخمی و فراری می‌شوند.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها