سردار علاماتی در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

برگزاری همایش ملی تاریخ شفاهی با همکاری ۳۰ دستگاه لشکری و کشوری

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: همایش ملی تاریخ شفاهی با حضور مقامات لشکری و کشوری ۷ اسفند سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ - 11December 2018

برگزاری همایش ملی تاریخ شفاهی با همکاری ۳۰ دستگاه لشکری و کشوریسردار غلامرضا علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از برگزاری دومین همایش تاریخ شفاهی خبر داد و اظهار داشت: سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و پژوهشکده اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با همکاری نهاد‌های پژوهشی، دانشگاهی، نظامی و سایر مراکز و موسسات دومین همایش ملی تاریخ شفاهی را تاریخ ۷ اسفند ۹۷ در سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار می‌شود. 

وی افزود: در این مراسم از ۱۰۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی رونمایی خواهد شد. همچنین از ۵۰۰ نویسنده و برگزیدگان مقالات ارسالی به این همایش تقدیر به عمل خواهد آمد.

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه دومین فراخوان این همایش اعلام شده است، اظهارکرد: علاقمندان می‌توانند مقاله‌های خود را تا ۲۰ دی ماه به پست الکترونیک tarikh-shafahi@bonyaddefa.ir ارسال کنند. مقالات پذیرفته شده در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام ISC نمایه شده و در فصلنامه‌های علمی و پژوهشی و علمی ترویجی به چاپ خواهد رسید. همچنین محور‌های اصلی این همایش اعم از مبانی نظری و پیشینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی دفاع مقدس، ضرورت‌ها و فرصت‌ها، سیاست گذاری و نقش سازمان‌های لشکری و کشوری در تاریخ شفاهی، آسیب شناسی و موانع پیش روی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و سایر موضوعات مرتبط با تاریخ شفاهی دفاع مقدس طبقه بندی شده است.

سردار علاماتی عنوان کرد: جهت برگزاری این همایش از ابتدای سال جاری برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. هدف‌گذاری انجام شده و کمیته‌های علمی، تبلیغات و اجرایی و همچنین دبیرخانه و شورای سیاست‌گذاری همایش تعیین شده است. سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر ریاست شورای سیاست‌گذاری همایش را بر عهده دارند. ما موج جمع آوری اسناد و تاریخ شفاهی را با برگزاری این همایش ایجاد کردیم تا در سال‌های آینده این امر از سوی سازمان و ارگان‌های مختلف پیگیری شود.

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تمام آحاد ملت می‌توانند در این همایش ملی شرکت کنند. موضوع دفاع مقدس و علمی و عملی بودن این همایش، از جمله دلایل تمایز و اهمیت این همایش ملی نسبت به دیگر همایش‌ها است.

وی در پایان گفت: به منظور جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس فعالیت‌هایی را در دستور کار داریم. براساس رهنمود‌ها و تدابیر رهبرمعظم انقلاب که فرمودند: ما چند صد هزار رزمنده داریم که هر کدام از این افراد همچون یک صندوقچه خاطره هستند،  در این راستا درصدد جمع آوری خاطرات آنها در قالب تاریخ شفاهی هستیم. ثبت خاطرات رزمندگان به عنوان یک منبع بی‌واسطه همانند یک سرمایه عظیم کشوری است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار