رییس سازمان بسیج دانش آموزی خبر داد

نامگذاری 29 دی به نام روز مسلح کردن فلسطینیان کرانه باختری

رییس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: 29 دی روز جمع آوری کمک های دانش آموزی برای کمک به مسلح کردن مردم کرانه باختری نامگذاری شده است.
کد خبر: ۳۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷ - 27October 2014

نامگذاری 29 دی به نام روز مسلح کردن فلسطینیان کرانه باختری

به گزارش خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "، سرهنگ صابر ماهانی رییس سازمان بسیج دانش آموزی در نشست خبری صبح امروز خود که به مناسبت روز دانش آموزی برگزار شده بود گفت: امسال هفته بسیج دانش آموزی از 7 آبان تا 13 آبان برگزار می شود که اولین روز هفته با روحیه ایثار و شهادت شروع می شود و در پایان با روحیه استکبار ستیزی خاتمه می یابد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی، دانش آموز بسیجی طلایه دار بصیرت حسینی، شور انقلابی نامگذاری شده است گفت: بسیج دانش آموزی در 60 هزار واحد آموزشی راه اندازی شده است که این واحد ها در تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی تا متوسطه فعالیت می کنند به این ترتیب در مقطع ابتدایی واحدهای بسیج دانش آموزی با عنوان امیدان، در مقطع راهنمایی پویندگان و در مقطع متوسطه پیشگامان نامگذاری شده اند.

ماهانی درباره برنامه های امسال هفته بسیج دانش آموزی بیان داشت: تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل دیدار فرماندهان بسیج دانش آموزی و نمایندگان ولی فقیه در استان ها و شهرستان ها، برگزاری یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز بسیجی در کرج و برگزاری صبح گاه مشترک دانش آموزی در مدارس بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال دو شهید شاخص معرفی کرده ایم بیان داشت: 36 هزار شهید دانش آموزی شهید فهمیده هایی هستند که باید به جامعه معرفی شوند. بر این اساس امسال شهید شاخص دانش آموزی شهید حسینعلی عالی از زابل است که با وجود آنکه در مقطع چهارم دبیرستان تحصیل می کرد فرماندهی یکی از محورهای لشگر 41 ثارالله را بر عهده داشت و در همین مقام نیز به شهادت رسید. همچنین محبوبه دانش آشتیانی از دانش آموزان تهران که در واقعه 17 شهریور به شهادت رسید شهیده شاخص دیگر این سازمان است.

ماهانی حضور دانش آموزان در میعادگاه های نماز جمعه، کوه پیمایی، برگزاری جلسات توجیهی حلقه های صالحین و مسابقه کوی رهروان شهدا ویژه پویندگان را از دیگر برنامه های امسال هفته بسیج دانش آموزی ذکر کرد و ادامه داد: جلسات هم اندیشی نخبگان علمی فرهنگی و ورزشی دانش آموزی با استانداران و فرمانداران، تجمع هیات های عزاداری دانش آموزی با عنوان "اهلا من العسل" تجمع راهیان نور دانش آموزی در شلمچه، همایش مربیان و سرمربیان درس آمادگی دفاعی در شهرستان ها و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار این مطلب که بیش از 110 هزار دانش آموز از 15 مهر تاکنون از مناطق عملیاتی جنوب و غرب بازدید به عمل آورده اند خاطر نشان کرد: در روز 13 آبان که مصادف با عاشورای حسینی می باشد هیات عزاداری دانش آموزی در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حضور می یابند و در این روز دانش آموزان مقطع ابتدایی نقاشی  با عنوان اسرائیل کودک کش را برگزار می کنند.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که هر مدرسه یک کاروان راهیان نور و مدیر مدرسه مدیر کاروان است یادآور شد: اولین بار به دلیل محدودیت های مالی از مشارکت دانش آموزان نیز برای اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی کمک گرفتیم که البته این میزان کمک 10 الی 15 درصد را شامل می شود.

ماهانی درباره راهبرد بسیج دانش آموزی نیز تصریح کرد: راهبرد بسیج دانش آموزی، دانش آموزی محوری و مدرسه محوری است لذا از امسال طرحی را به نام یاوران ولایت آغاز کردیم که طی آن 15 هزار نفر ا ز دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان فرماندهی واحدهای بسیج دانش آموزی در مدارس را عهده دار شده اند.البته برای اینکه به این دانش آموزان صدمات درسی وارد نشود کمک هایی را برای آسیب ندیدن آنها پیش بینی کرده ایم.

وی یادآور شد: دانش آموز بسیجی باید دارای 6 عنصر تفکر، علم، ایمان، عمل، اخلاق و بصیرت باشد. از سوی دیگر باید نسبت به مسائل منطقه ای هم اگاهی داشته باشد. در همین زمینه امسال 70 مدرسه به نام شهدای غزه نامگذاری شده است.

ماهانی سپس از انتشار سه نشریه امیدان، پویندگان و پیش گامان برای جامعه هدف خود خبر داد و افزود: تاکنون 86 هزار دانش آموز نخبه در سراسر کشور از خدمات علمی آموزشی بسیج دانش آموزی با عنوان آیه های تمدن استفاده می کنند.

در این نشست خبری کلانتری معاون فرهنگی سازمان بسیج دانش آموزی با بیان اینکه امسال همایش رهروان شهید فهمیده در 5 استان ساحلی خلیج فارس همچون سال های گذشته برگزار می شود گفت: سه شنبه سیزدهم آبان هیات های عزاداری دانش آموزی در میدان های امام حسین(ع) شهرستان ها حضور پیدا می کنند و در رسای شهدای کربلا به عزاداری می پردازند.

در ادامه حجت الاسلام حبشی زاده مسوول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی نیز بیان داشت: تاکنون 50 هزار حلقه تربیتی صالحین در مدارس راه اندازی شده که به دنبال آن هستیم در هر کلاس درس یک حلقه صالحین داشته باشیم چراکه اعتقاد داریم مدیران آینده انقلاب از میان این افراد باید انتخاب شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار