رئیس دیوان عدالت اداری:

شرایط سازمان تامین اجتماعی ارتقا یافته است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: بنده شهادت می دهم که در دوره ریاست جدید، شرایط سازمان تأمین اجتماعی نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته و امیدواریم ارتقا سطح آن روز بروز پررنگ تر شود.
کد خبر: ۳۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹ - 27October 2014

شرایط سازمان تامین اجتماعی ارتقا یافته است

به گزارش دفاع پرس، آیت الله "محمدجعفر منتظری"، رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: گرچه در گذشته کشور در دوره هایی به صورت طبیعی با برخی چالش ها از جمله جنگ تحمیلی و تحریم های خارجی روبرو بوده اما علاوه بر اینها برخی از مسئولین نیز با سوء مدیریت مشکلات موجود را تشدید کردند.

آیت الله منتظری خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی بدلیل ماهیت مسئولیتی که برعهده دارد با چالش های پرشماری روبرو بوده و از این رو است که تعداد کثیری از پرونده های مورد رسیدگی در دیوان عدالت اداری به این دستگاه اختصاص دارد.
 
وی ادامه داد: علیرغم کثرت پرونده های مربوط به سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، این شرایط به لحاظ دامنه گسترده سازمان غیرطبیعی و غیرمعمول بشمار نمی آیند و در عین حال باید تمام تلاشمان را معطوف به این هدف کنیم که این آمار کاهش یابد.
 
رئیس دیوان عدالت اداری اظهار داشت: طبق اصل 29 قانون اساسی بار سنگین تامین اجتماعی بر دوش این سازمان قرار دارد و از این رو باید توانمندی های آن متناسب با این مسئولیت ارتقا یابد.
 
منتظری اضافه کرد: وظیفه خود می دانیم که در ارتباط با دعاوی مطروحه در دیوان حداکثر تعامل را با دستگاههای اجرائی داشته باشیم تا چنانچه از لحاظ قانونی مشکلی در این دستگاه ها بوجود آمد، رفع شود.
 
وی افزود: یکی از اشکلاتی که عموماٌ شاهد آن هستیم این است که دستگاه ها پاسخ مقتضی را در مهلت مقرر به دیوان ارائه نمی کنند و این امر نیز سبب طولانی شدن مدت زمان دادرسی می شود.
 
رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: دستگاه های اجرائی هر جا متوجه شدند بیت المال مردم در اثر اجرای آراء دیوان به خطر می افتد آنرا به ما اطلاع دهند تا صدور این آراء متوقف شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها