فرمانده دفاع مقدس:

ثبت خاطرات دفاع مقدس برای رزمندگان یک تکلیف است

فرمانده دفاع مقدس گفت: مطالبات مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس تکلیف ما رزمندگان است؛ لذا باید وقایع و خاطرات این دوران سرنوشت‌ساز ثبت و ضبط شود تا آیندگان به تاریخ کشورمان افتخار کنند.
کد خبر: ۳۲۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ - 12December 2018

ثبت خاطرات دفاع مقدس برای رزمندگان یک تکلیف استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، محفل انس رزمندگان واحد ادوات لشکر 5 نصر یادبود شهدای دیده‌­بانی شهیدان «مجید کریمی» و «محسن محمدزاده» و همچنین شهدای ادوات شهرستان بجنورد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در امور هماهنگی استان­‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی و جمعی از پیشکسوتان این واحد امروز در معراج شهدای مشهد برگزار شد.

سردار نجاتی در این نشست اظهار داشت: در دنیا ملت­‌هایی که هیچ تاریخی ندارند با دروغ پردازی سعی دارند تا برای خود تاریخ بسازند، این در حالی است که طی دفاع مقدس حماسه­‌هایی خلق شد که شاید درک آن برای نسل­‌های امروز و فردا سخت باشد.

وی افزود: جنگ ما، جنگ با صدام نبود بلکه با دنیای استکبار بود. آنها آمده بودند تا پرچم اسلام را به زیر بیفکنند، اما ملت ما با بذل مال و فدا کردن عزیزانشان نگذاشتند این اتفاق بیفتد. سردار شهید «حسن باقری» کد 44 را برای بیسیم خود انتخاب کرده بود علت این انتخاب هم این بود که  44 کشور در مقابل ایران ایستاده بودند.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه کشور ما سرمایه­‌هایی همچون خانواده شهدا دارد خاطرنشان کرد: مطالبات مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس تکلیف ما رزمندگان است؛ لذا باید وقایع و خاطرات این دوران سرنوشت­‌ساز ثبت و ضبط شود تا آیندگان به تاریخ کشورمان افتخار کنند. هر یک از رزمندگانی که در دفاع مقدس حضور داشته­‌اند باید کتابی داشته باشند تا بیانگر آنچه در مدت حضورشان در جبهه رخ داده، باشد.

«مهدی کریمی» از رزمندگان تیپ 21 امام رضا(ع) و برادر شهید «مجید کریمی» نیز در این مراسم گفت: در وسایل شخصی شهید مجید یک دفترچه مراقبه هست که خود بیانگر خیلی از حالات معنوی اوست.

وی ادامه داد: شهید در اعمالی که انجام می­‌داد دقت داشت که دچار تکبر و ریا نشود. البته این خصوصیت را تمامی شهدا داشتند که باعث شد تعالی روحی در زندگی‌­شان عینیت پیدا کند و به فوض شهادت نائل شوند.

در این مراسم تعدادی از رزمندگان واحد ادوات خاطراتی از شهدای این واحد بیان کردند.

در پایان این محفل صمیمی از «سید مسعود سادات شکوهی» از پیشکسوتان واحد ادوات به پاس 12 سال تلاش برای  برگزاری جلسات هیات شهدای ادوات تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار